Dieta wegetariańska. Czy jest zdrowa?

Dieta wegetariańska. Czy jest zdrowa?

Polacy coraz chętniej rezygnują z mięsa na rzecz diety wegetariańskiej. Jedni robią to ze względów czysto światopoglądowych, by solidaryzować się ze zwierzętami, innymi kierują względy zdrowotne. Nie brak również ludzi, którzy przechodzą na dietę wegetariańską „na chwilę”, by oczyścić organizm lub przetestować bezmięsny jadłospis. Niezależnie jednak od przyczyny zmiany diety w większości przypadków bycie wege przy zachowaniu pewnych zasad może wyjść nam na zdrowie.

Mięso a zdrowie

Liczba ludności na Ziemi wzrasta. Wszyscy oddychamy, śpimy, pracujemy, podróżujemy, odpoczywamy i… jemy. Coraz większa liczba osób to również coraz większe zapotrzebowanie na żywność. Co wobec tego robią hodowcy i producenci sprzedający m.in. mięso na ogromną skalę? Dbają o to, by zwierzęta rosły szybko, były duże i nie zarażały się wzajemnie żadnymi chorobami. Na procesy te nie mają wiele czasu, więc aplikują zwierzętom antybiotyki, które dbają o ich zdrowie i szybki rozwój. Taki drób czy wołowina trafia później na sklepowe półki, do naszych koszyków, a następnie na talerze i do żołądków. Mimo że niektóre z antybiotyków giną dzięki obróbce cieplnej, ich nadmiar prowadzi do zwiększonej odporności na ich działanie, a sama produkcja mięsa negatywnie wpływa także na środowisko.

Dlaczego dieta wegetariańska jest zdrowa?

1. Jesz urozmaicone posiłki

Przygotowanie mięsa z ziemniaczkami i surówką jest stosunkowo proste. Możesz wybrać drób, wołowinę czy wieprzowinę i zestawić je ze wspomnianymi ziemniakami, kaszą lub ryżem. Przy diecie wegetariańskiej trzeba nieco pomyśleć, choć wcale nie oznacza to większej liczby godzin spędzonych w kuchni. Dieta wegetariańska jest bardziej wymagająca, dzięki czemu wegetarianie tworzą barwniejsze, bardziej złożone, zaskakujące i przede wszystkim lepiej zbilansowane posiłki.

2. Nie dotyczy Cię otyłość, nadciśnienie czy cukrzyca

Rezygnując z mięsa, z dużym prawdopodobieństwem dołączysz do grupy ludzi, którzy znajdują się w grupie niższego ryzyka związanego z zachorowalnością na nowotwór, cukrzycę czy choroby układu krążenia.

3. Spożywasz dużo warzyw i owoców

Porzucając mięsne posiłki, z pewnością zaczniesz zwracać uwagę na kolorowe warzywa i smaczne owoce. A te mają szereg zalet – dużo witamin, związki działające przeciwutleniająco, mikro- i makroelementy oraz mało kalorii.

Uzupełniaj niedobory

Dieta wegetariańska jest zdrowa, jednak przy przestrzeganiu określonych zasad. Jedząc warzywa, owoce, nabiał, kasze, ryże i soję, nie możesz zapominać o uzupełnianiu powstałych wskutek stosowania diety niedoborów. Rezygnując z mięsa, przyswajasz znacznie mniej witaminy B12. Mimo że znajdziesz ją w nabiale, to jednak on nie jest w stanie uzupełnić całego zapotrzebowania organizmu. Dlatego tak istotna jest suplementacja witaminy B12 po konsultacji z lekarzem. Musisz pamiętać również o żelazie. Znajduje się w mięsie, ale na szczęście nie brak go też w nasionach, pestkach, otrębach czy tofu, co jest bardzo dobrą wiadomością.

Be Diet Catering w wersji wege

Przygotowywanie posiłków wegetariańskich dostarcza wiele przyjemności. Jeśli jednak nie masz wiele czasu na gotowanie, brakuje Ci pomysłów na bezmięsne dania lub chcesz tylko przez krótki okres przetestować tę dietę, skorzystaj z cateringu dietetycznego w wariancie wegetariańskim lub wegetariańskim z rybą. Posiłki przygotowane przez kucharzy i dietetyków, dostarczane do Twojego domu lub biura będą dobrze zbilansowane oraz urozmaicone. Bo bycie wege to nie spożywanie samej marchewki, a ogromna ilość smaków i aromatów i zdrowie, które serwujesz sobie na talerzu z pomocą Be Diet Catering!

Zamów