W jaki sposób zdrowa dieta wpływa na cerę?

W jaki sposób zdrowa dieta wpływa na cerę?

Często skóra twarzy jest odzwierciedleniem stanu naszego zdrowia. Niedobór witamin i składników mineralnych w diecie odbija się na zdrowiu, ale też wyglądzie i kondycji cery. Co jeść, aby twarz wyglądała świeżo i promiennie?

Dieta przeciw niedoskonałościom skórnym

Na wygląd i kondycję skóry wpływ ma wiele różnych substancji. Minerały – np. cynk, żelazo, sód i potas – wchodzą w skład enzymów i innych związków, od których zależy prawidłowe funkcjonowanie skóry. W diecie nie powinno więc zabraknąć zielonych warzyw, kasz, chudego mięsa i zdrowych tłuszczów roślinnych, które dostarczają tych składników odżywczych. Ważne są też witaminy z grupy B, zwłaszcza biotyna – niedobór tej witaminy może powodować łojotok i wywołać trądzik. Z kolei brak witaminy B5 nasila rogowacenie naskórka, a witaminy B6 – sprzyja stanom zapalnym skóry. Problemem wielu osób jest też pękanie naczynek krwionośnych – aby wzmocnić naczynka krwionośne należy spożywać produkty bogate w witaminę C i K, a także rutyny i flawonoidy.

Dieta wpływająca na młody wygląd skóry

Najskuteczniej starzeniu się skóry przeciwdziałają witaminy A, C i E. Te witaminy neutralizują szkodliwe wolne rodniki oraz biorą udział w odbudowie włókien i elastyny, od których zależy jędrność i elastyczność skóry. Ponadto – witamina A redukuje proces rogowacenia naskórka i pobudza produkcję nowych komórek, witamina C wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych i usprawnia mikrokrążenie, a witamina E pobudza metabolizm tkanki łącznej oraz chroni warstwę lipidową naskórka.

Dieta wpływająca na młody wygląd skóry pozwala zachować Ci nie tylko młodzieńczy wygląd, ale również dobre samopoczucie

Dieta nawilżająca skórę

Jeśli w diecie brakuje produktów dobrze nawilżających organizm, wszystkie procesy życiowe mogą ulec zakłóceniu, a w pierwszej kolejności pogarsza się stan naszej skóry. Skutki widoczne są dość szybko – skóra wysusza się, jest szorstka, traci jędrność i elastyczność. Taki stan powoduje też, że szybciej pojawiają się zmarszczki. Aby do tego nie dopuścić, trzeba wypijać około dwa litry płynów dziennie, a latem jeszcze więcej oraz zadbać o substancje, które uszczelniają warstwę wodno-lipidową i zatrzymującą wodę w skórze (kwasy tłuszczowe, sód, potas, wapń, magnez – których dobrym źródłem są m.in. ryby i nabiał). Dobrze nawilżona skóra jest również bardziej odporna na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, takich jak promieniowanie UV czy zanieczyszczenie powietrza.

Tego unikaj!

Skóra nie lubi pewnych produktów w diecie i bardzo często daje o tym znać. Wypryski i zaskórniki to pierwsze sygnały, jakie nasza skóra wysyła, kiedy w diecie znajduje się zbyt dużo cukru i niezdrowych tłuszczów. Zdecydowanie skórze nie służy też alkohol – odwadnia, wypłukuje cenne składniki odżywcze oraz przyczynia się do opuchnięć i nasilenia stanów zapalnych. Osoby z tendencją do rozszerzonych naczynek krwionośnych muszą też unikać spożywania bardzo pikantnych potraw. Ci, którzy zmagają się z suchością skóry powinny szczególnie wystrzegać się nie tylko alkoholu, ale też kofeiny i soli, które odwadniają organizm. Ponadto należy obserwować swoje ciało i wyciągać wnioski z tego, jak to co jemy wpływa na naszą cerę i samopoczucie. Nierzadko problemy ze skórą są wynikiem nietolerancji pokarmowych. Niektóre osoby nie tolerują pewnych produktów mlecznych, a inne glutenu – warto sprawdzić indywidualne reakcje skóry i opracować dla siebie najlepszą dietę z możliwych, która będzie niezbędna dla utrzymania zdrowia i urody.

Pamiętaj, że odżywiając się niezdrowo szkodzisz swojemu organizmowi, w tym także swojej cerze. Same kosmetyki to za mało by cieszyć się nienaganną, jędrną i elastyczną skórą. Twoja skóra potrzebuje wewnętrznego wsparcia, które zapewnia odpowiednia dieta. Dieta dla skóry to tak naprawdę dieta oparta na zasadach zdrowego odżywiania, która powinna być stosowana codziennie, gdyż procesy tworzenia nowych komórek skóry oraz jej regeneracji zachodzą każdego dnia. Prawidłowo zbilansowana dieta, zgodna z zaleceniami racjonalnego żywienia, pozwala uniknąć różnych problemów skórnych, cieszyć się promiennym i świeżym wyglądem skóry i zachować młodość na dłużej.

Skorzystaj z cateringu BeDiet, aby zadbać o sylwetkę i kondycję, ale też budzić zachwyt innych zawsze piękną cerą!

Zamów