Płaski brzuch – co jeść, żeby osiągnąć wymarzony efekt?

Płaski brzuch – co jeść, żeby osiągnąć wymarzony efekt?

Brzuch to niezwykle ważna część ludzkie ciała, która skrywa w sobie narządy układu pokarmowego. Dlatego tak istotne jest, by był utrzymany w odpowiedniej formie i wystrzegał się za dużej ilości tłuszczu, który może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Otyłość brzuszna, bo o niej mowa, może zaburzyć przemianę materii i mieć związek z występowaniem cukrzycy, zawału serca czy miażdżycy. Tłuszcz zlokalizowany w okolicy brzucha powoduje, że otłuszczone mogą być także nerki czy wątroba. Dlatego też posiadanie płaskiego brzucha ma wpływ nie tylko na nasze samopoczucie i atrakcyjną sylwetkę, ale przede wszystkim na nasze zdrowie. Zatem, co jeść żeby mieć płaski brzuch? Podpowiadamy!

Jak mieć płaski brzuch, a do tego zdrowy?

O posiadaniu płaskiego brzucha najczęściej zaczynamy marzyć przed wakacjami, gdy oczami wyobraźni widzimy gorące plaże, baseny i nowe modele kostiumów kąpielowych. O brzuch jednak trzeba dbać cały rok niezależnie od urlopu, ślubu lub noworocznych postanowień. Dotyczy to zarówno panów, jak i pań, dlatego za pomocą diety i ćwiczeń zatroszcz się nie tylko o swój płaski brzuch, ale również o formę członków rodziny i partnera. Wszystkim Wam wyjdzie to na zdrowie!

Co jeść, by mieć płaski brzuch?

Dieta na płaski brzuch: 3 przydatne wskazówki

Jedz niewielkie porcje w odstępach 4-5 godzin

Regularność to klucz do sukcesu. Jeśli będziesz konsumować obfite potrawy, talerze i miski wypełniać po brzegi, a o obiedzie i kolacji przypominać sobie o wiele za późno, nie wyniknie z tego nic dobrego dla Twojego żołądka i trzustki. Dodatkowo organizm, który boi się długich przerw w dostawie pokarmu, zaczyna magazynować tkankę tłuszczową w okolicach brzucha.

Sięgaj po warzywa i owoce

Zaprzyjaźnij się z jabłkami, gruszkami, malinami, bananami, marchwią, pietruszką i zielonym groszkiem, które posiadają wiele błonnika pokarmowego. Błonnik to istny oczyszczacz jelit, który niweluje zaparcia i potrafi wyregulować perystaltykę jelit. A to w istotny sposób przekłada się na sposób funkcjonowania narządów wewnętrznych oraz na sam wygląd brzucha.

Owoce i warzywa w diecie na płaski brzuch

Ogranicz słodycze i smażone potrawy

Czekolady, batoniki i ciasteczka mają wiele kalorii i najczęściej także dość długą listę składników. Po ich spożyciu szybko wzrasta poziomu cukru we krwi, a dodatkowe kalorie wpływają na powstawanie brzuszka i oponki. Smażenie też nie jest wskazane w diecie na płaski brzuch, bo przygotowane w ten sposób potrawy długo zalegają w żołądku i powodują uczucie ciężkości.

Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Prosta droga do sukcesu

Jeśli już teraz chcesz wprowadzić powyższe wskazówki w życie, znacznie może ułatwić Ci to catering dietetyczny Be Diet Catering, który przygotowywany jest przez doświadczonych kucharzy i dietetyków. W boxach znajdziesz same zdrowe, pełnowartościowe posiłki z dużą ilością warzyw i owoców. Nie będą Cię kusić słodycze, zapomnisz o podjadaniu między posiłkami, poznasz smaczne przepisy i w końcu będziesz odżywiać się regularnie, co z pewnością odczuje Twój brzuch.

Odpowiednia dieta na płaski brzuch

Dietę wzmocnij ćwiczeniami

Nie wystarczy tylko świadomość tego, co jeść by mieć płaski brzuch. Trzeba także dodać do tego odpowiednie ćwiczenia. Dziesiątki czy setki wykonanych brzuszków nie sprawią, że Twój brzuch będzie wyglądał idealnie. Głównym kluczem do sukcesu jest właściwa dieta na płaski brzuch, a następnie odpowiednio dobrane ćwiczenia. Tutaj dobrze sprawdzą się aeroby – bieganie, spacery, nordic walking, rolki czy rower. Ale możliwości jest mnóstwo! Może boks, koszykówka, piłka nożna albo taniec? Wybierz sport, który najbardziej lubisz, i czerpiąc z niego przyjemność, dbaj również o wygląd brzucha! Możesz uzupełnić go również o ćwiczenia siłowe, odwiedzając siłownię.

Zamów