Dieta na płaski brzuch cz. I – niski indeks glikemiczny

Dieta na płaski brzuch cz. I – niski indeks glikemiczny

Dzisiaj zajmiemy się najważniejszą zasadą jadłospisu na płaski brzuch, czyli wyborem  PRODUKTÓW O NISKIM INDEKSIE GLIKEMICZNYM.

Czym właściwie jest indeks glikemiczny? To wskaźnik, który informuje o zdolności danego pokarmu do podnoszenia poziomu cukru we krwi. Wysoki IG powoduje spory wyrzut insuliny, a w konsekwencji – gromadzenie się tkanki tłuszczowej i przybieranie na wadze.

Jakie produkty mają niski indeks glikemiczny?

Jakie produkty mają niski IG? Większość warzyw, owoców, ryby, mięso, przetwory mleczne, quinoa, amarantus (uwaga na popping!), otręby, oleje roślinne, nasiona i pestki (słonecznik, chia, siemię lniane, sezam, pestki dyni).

Produkty o wysokim IG

Natomiast produkty o wysokim IG to: cukier buraczany (i produkty z jego dodatkiem), wypieki z białej mąki, biały ryż, fast foody, słodycze dostępne w sklepach, a także niektóre owoce i warzywa – np. daktyle, kukurydza, ziemniaki. Informacje dotyczące indeksu glikemicznego można sprawdzić w tabelach dostępnych np. w Internecie.

Już w następnych tygodniu omówimy kolejną ważną zasadę diety na płaski brzuch, dlatego śledźcie nasz blog 🙂 

P.S. Jeśli chcesz sprawdzić, ile brakuje Ci do Twojej wymarzonej sylwetki, wypróbuj nasz kalkulator BMI.

Zamów