Co jeść, aby wzmocnić naczynia krwionośne i żyły. Jak o nie dbać?

Co jeść, aby wzmocnić naczynia krwionośne i żyły. Jak o nie dbać?

Mimo, że sezon wakacyjny nieubłaganie mija, jedno jest niezmiernie stałe – chcemy mieć ładne i zgrabne nogi! Niestety, ówczesny tryb funkcjonowania wielu z nas, nie sprzyja pięknym i smukłym nogom. Na naszych nogach mogą pojawić się pajączki i żylaki. Nie są to tylko defekty kosmetyczne, ale skutek nakładania się różnych wewnętrznych czynników.

Po co wzmacniać żyły i naczynia krwionośne?

To głównie problem z krążeniem jest winowajcą naszych problemów z nogami. Problem z zastawkami w żyłach i wracającą się krwią do kończyn dolnych przyczynia się do powstawania w pierwszej kolejności pajączków, a następnie żylaków. Lecz z drugiej strony, nawet jeżeli krew wraca do żył kończyn dolnych to ściany naczyń krwionośnych powinny być na tyle wytrzymałe, żeby nie powstawały mikropęknięcia. Jeżeli powstają wówczas jest coś nie tak.

Krew z żył powinna bez problemu być transportowana ku górze naszego organizmu, tak żeby mogła być nasycona tlenem i poprzez tętnice odpowiednio rozdystrybuowana po organizmie. Jeżeli tak się nie dzieje zastawki żylne szwankują. Problem z mięśniami zastawek żylnych występuje w powiązaniu z osłabieniem mięśni nóg. Zatem regularny wysiłek typu bieganie, jazda na rowerze będą niwelowały nadciśnienie żylne i tym samym przyczyniały się do zmniejszenia prawdopodobieństwa  powstawania żylaków i pajączków.

Czynniki takie jak praca siedząca, nadwaga, palenie papierosów, obcisłe spodnie, rajstopy również nie są bez znaczenia dla wyglądu naszych nóg. Wymienione czynniki mają negatywny wpływ na krążenie w kończynach dolnych. Odpowiednia dieta jest również bardzo istotnym czynnikiem w walce z niedoskonałościami na naszych nogach. W naszej diecie znajdują się składniki, które mogą nam pomóc w profilaktyce i walce z pajączkami i żylakami. Zatem jak wzmocnić żyły?

Jak wzmocnić naczynia krwionośne?

Najlepszym składnikiem naszej diety, który może nam pomóc w walce z pękającymi naczynkami jest witamina C. Witamina ta wpływa na syntezę kolagenu, czyli głównego białka strukturotwórczego naszego organizmu. Kolagen w naczyniach krwionośnych sprawia, że są one wytrzymałe na mikropęknięcia. Najwięcej witaminy C występuje w:

  • czarnej porzeczce 182 mg w 100 g produktu;
  • liściach pietruszki 178 mg w 100 g produktu;
  • czerwonej papryce 144 mg w 100 g produktu;
  • warzywach kapustnych 48-94 mg w 100 g produktu;
  • truskawkach 68 mg w 100 g produktu;
  • cytrynach 50 mg w 100 g produktu;

Witamina C należy do jednych z najbardziej wrażliwych witamin, dlatego warzywa i owoce w miarę możliwości najlepiej spożywać na surowo.

Rutyna jest to związek występujący np.: w dzikiej róży, mięcie pieprzowej, dzikim bzie. Zwiększa on wchłanianie witaminy C. Rutyna również wzmacnia naczynia krwionośne, zapobiega pajączkom, żylakom i opuchniętym nogom. W aptekach dostępne są również suplementy, które zawierają rutynę.

Najważniejszym czynnikiem w profilaktyce i leczeniu pajączków i żylaków jest wysiłek fizyczny. Wysiłek fizyczny musi być wsparty odpowiednim żywieniem, z odpowiednią porcją owoców i warzyw tak brzmi najkrótsza recepta na piękne i zgrabne nogi. Poznaj także najpopularniejsze przyczyny tycia.

Zamów