Japo艅ska dieta wodna

Chyba nikogo nie trzeba przekonywa膰 do stwierdzenia, 偶e bez wody nie ma 偶ycia. Trudno wyobrazi膰 sobie bez niej funkcjonowanie jakiegokolwiek organizmu na ziemi, w ko艅cu nasz organizm sk艂ada si臋 z niej w ponad 60%. Pod wzgl臋dem ilo艣ci to najwa偶niejszy sk艂adnik naszego cia艂a, dzi臋ki kt贸remu zachodz膮 niezb臋dne do 偶ycia procesy. Regularne spo偶ywanie wody jest konieczne do utrzymania homeostazy, czyli r贸wnowagi dotycz膮cej wszystkich parametr贸w 偶yciowych. O istocie picia wody i nawadniania organizmu wypowiadaj膮 si臋 lekarze i dietetycy, zaznaczaj膮c, dlaczego warto kontrolowa膰 ilo艣膰 spo偶ywanych p艂yn贸w. Obok temat贸w zwi膮zanych z regularnym nawadnianiem pojawi艂 si臋 termin taki jak japo艅ska dieta wodna. Co kryje si臋 pod tym terminem? Co oznacza on w praktyce? Sprawd藕 to!

Co znajdziesz w artykule?

Czym jest japo艅ska dieta wodna?

O japo艅skiej diecie wodnej zrobi艂o si臋 g艂o艣no g艂贸wnie ze wzgl臋du na jej g艂贸wne za艂o偶enie. I cho膰 s艂owo dieta jest tutaj u偶ywane na wyrost, to z pewno艣ci膮 mo偶na m贸wi膰 tutaj o prozdrowotnym rytuale, kt贸ry pozwala monitorowa膰 ilo艣膰 spo偶ywanej wody i to, jak wp艂ywa to na nasze zdrowie i samopoczucie. To tak偶e pewnego rodzaju kuracja odchudzaj膮co-oczyszczaj膮ca, stworzona z my艣l膮 o wszystkich osobach, kt贸re chc膮 usun膮膰 toksyny z organizmu, a tak偶e zwr贸ci膰 wi臋ksz膮 uwag臋 na to, co jedz膮. Wodna dieta japo艅ska opiera si臋 na rytuale picia wody.聽W praktyce oznacza to tyle, 偶e dzie艅 rozpoczynamy od okre艣lonej ilo艣ci wody i zalece艅 staramy si臋 trzyma膰 przez reszt臋 dnia. Oko艂o 45 minut przed 艣niadaniem warto si臋gn膮膰 po szklank臋 wody z cytryn膮 lub mi臋t膮 na czczo, co wspomaga prac臋 uk艂adu pokarmowego. Po wod臋 warto si臋ga膰 r贸wnie偶 na 45 minut przed ka偶dym posi艂kiem, dzi臋ki czemu szybciej wype艂nimy 偶o艂膮dek i poczujemy si臋 pe艂ni, w rezultacie si臋gniemy po mniejsz膮 porcj臋 posi艂ku, nast臋pn膮 porcj臋 wody pijemy 1,5 godziny po posi艂ku.聽Japo艅ska dieta wodna zak艂ada r贸wnie偶 spo偶ywanie wody 30 minut przed spaniem, dzi臋ki czemu organizm mo偶e przygotowa膰 si臋 do odpoczynku i relaksu.

Japo艅ska dieta wodna i efekty jej stosowania

Regularne picie wody to czynno艣膰, kt贸ra z pewno艣ci膮 powinna wej艣膰 w nawyk. Japo艅ski rytua艂 picia wodyzwraca wi臋c szczeg贸ln膮 uwag臋 na kwesti臋 odpowiedniego nawodnienia, wskazuj膮c na prozdrowotn膮 funkcj臋 鈥瀗apoju 偶ycia鈥. Woda jest nam niezb臋dna w procesie: trawienia, wch艂aniania sk艂adnik贸w od偶ywczych, regulacji temperatury cia艂a, wyr贸wnywania elektrolit贸w czy wydalania toksyn i produkt贸w przemiany materii. Zgodnie z zaleceniami 艢wiatowej Organizacji Zdrowia zaleca si臋 nawodnienie w wysoko艣ci 30 ml na ka偶dy kilogram masy cia艂a. I cho膰 japo艅ska dieta wodna powsta艂a z my艣l膮 o osobach, kt贸re chc膮 oczy艣ci膰 sw贸j organizm i zrzuci膰 zb臋dne kilogramy, zwracaj膮c przy tym uwag臋 na zbilansowan膮 diet臋, mo偶e by膰 r贸wnie偶 pomocna dla os贸b, kt贸re chc膮 zwi臋kszy膰 poda偶 wody w ci膮gu dnia. Z dietetycznego punktu widzenia, japo艅ska dieta wodna, to innymi s艂owy nic innego, jak regularne picie wody, zalecane przez ka偶dego dietetyka. Jedno jest pewne, woda jest podstaw膮 zdrowego od偶ywania!