Japo艅ska dieta wodna. Na czym polega rytua艂 picia wody?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywa膰 do stwierdzenia, 偶e bez wody nie ma 偶ycia. Trudno wyobrazi膰 sobie bez niej funkcjonowanie jakiegokolwiek organizmu na ziemi, w ko艅cu nasz organizm sk艂ada si臋 z niej w ponad 60%. Pod wzgl臋dem ilo艣ci to najwa偶niejszy sk艂adnik naszego cia艂a, dzi臋ki kt贸remu zachodz膮 niezb臋dne do 偶ycia procesy. Regularne spo偶ywanie wody jest konieczne do utrzymania homeostazy, czyli r贸wnowagi dotycz膮cej wszystkich parametr贸w 偶yciowych. O istocie picia wody i nawadniania organizmu wypowiadaj膮 si臋 lekarze i dietetycy, zaznaczaj膮c, dlaczego warto kontrolowa膰 ilo艣膰 spo偶ywanych p艂yn贸w. Obok temat贸w zwi膮zanych z regularnym nawadnianiem pojawi艂 si臋 termin taki jak japo艅ska dieta wodna. Co kryje si臋 pod tym terminem? Co oznacza on w praktyce? Sprawd藕 to!

Co znajdziesz w artykule?

Czym jest japo艅ska dieta wodna?

O japo艅skiej diecie wodnej zrobi艂o si臋 g艂o艣no g艂贸wnie ze wzgl臋du na jej g艂贸wne za艂o偶enie. I cho膰 s艂owo dieta jest tutaj u偶ywane na wyrost, to z pewno艣ci膮 mo偶na m贸wi膰 tutaj o prozdrowotnym rytuale, kt贸ry pozwala monitorowa膰 ilo艣膰 spo偶ywanej wody i to, jak wp艂ywa to na nasze zdrowie i samopoczucie. To tak偶e pewnego rodzaju kuracja odchudzaj膮co-oczyszczaj膮ca, stworzona z my艣l膮 o wszystkich osobach, kt贸re chc膮 usun膮膰 toksyny z organizmu, a tak偶e zwr贸ci膰 wi臋ksz膮 uwag臋 na to, co jedz膮.

Wodna dieta japo艅ska opiera si臋 na rytuale picia wody. W praktyce oznacza to tyle, 偶e dzie艅 rozpoczynamy od okre艣lonej ilo艣ci wody i zalece艅 staramy si臋 trzyma膰 przez reszt臋 dnia. Oko艂o 45 minut przed 艣niadaniem warto si臋gn膮膰 po szklank臋 wody z cytryn膮 lub mi臋t膮 na czczo, co wspomaga prac臋 uk艂adu pokarmowego. Po wod臋 warto si臋ga膰 r贸wnie偶 na 45 minut przed ka偶dym posi艂kiem, dzi臋ki czemu szybciej wype艂nimy 偶o艂膮dek i poczujemy si臋 pe艂ni, w rezultacie si臋gniemy po mniejsz膮 porcj臋 posi艂ku, nast臋pn膮 porcj臋 wody pijemy 1,5 godziny po posi艂ku.聽Japo艅ska dieta wodna zak艂ada r贸wnie偶 spo偶ywanie wody 30 minut przed spaniem, dzi臋ki czemu organizm mo偶e przygotowa膰 si臋 do odpoczynku i relaksu.

Rola wody w organizmie. Dlaczego picie wody jest tak istotne?

Jednym z priorytetowych zada艅, jakie ma do wype艂nienia woda, jest oczyszczenie organizmu z toksyn oraz innych szkodliwych substancji. Co wa偶ne, woda uczestniczy w transporcie sk艂adnik贸w od偶ywczych, a tak偶e dostarcza organizmowi minera艂y takie jak potas i s贸d. Dzi臋ki regularnemu piciu wody, trawienie przebiega sprawniej, co korzystnie wp艂ywa na utrat臋 masy cia艂a. Ma艂o tego, prawid艂owe nawodnienie ma r贸wnie偶 wyj膮tkowo pozytywny wp艂yw na wygl膮d sk贸ry, dbaj膮c o zachowanie optymalnego poziomu jej nawil偶enia.

Japo艅ska dieta wodna i efekty jej stosowania

Regularne picie wody to czynno艣膰, kt贸ra z pewno艣ci膮 powinna wej艣膰 w nawyk. Japo艅ski rytua艂 picia wody聽zwraca wi臋c szczeg贸ln膮 uwag臋 na kwesti臋 odpowiedniego nawodnienia, wskazuj膮c na prozdrowotn膮 funkcj臋 鈥瀗apoju 偶ycia鈥.

Woda jest nam niezb臋dna w procesie: trawienia, wch艂aniania sk艂adnik贸w od偶ywczych, regulacji temperatury cia艂a, wyr贸wnywania elektrolit贸w czy wydalania toksyn i produkt贸w przemiany materii. Zgodnie z zaleceniami 艢wiatowej Organizacji Zdrowia zaleca si臋 nawodnienie w wysoko艣ci 30 ml na ka偶dy kilogram masy cia艂a. I cho膰 japo艅ska dieta wodna powsta艂a z my艣l膮 o osobach, kt贸re chc膮 oczy艣ci膰 sw贸j organizm i zrzuci膰 zb臋dne kilogramy, zwracaj膮c przy tym uwag臋 na zbilansowan膮 diet臋, mo偶e by膰 r贸wnie偶 pomocna dla os贸b, kt贸re chc膮 zwi臋kszy膰 poda偶 wody w ci膮gu dnia. Z dietetycznego punktu widzenia, japo艅ska dieta wodna, to innymi s艂owy nic innego, ja regularne picie wody, zalecane przez ka偶dego dietetyka. Jedno jest pewne, woda jest podstaw膮 zdrowego od偶ywania!

Jak stosowa膰 diet臋 wodn膮?

艢wiadome picie wody to czynno艣膰, o kt贸rej cz臋sto zapominaj膮 nawet amatorzy zdrowego stylu 偶ycia. Opr贸cz wysokiej jako艣ci spo偶ywanych posi艂k贸w i unikania przetworzonych produkt贸w takich jak s艂one przek膮ski, koniecznie powinni艣my pami臋ta膰 o piciu wody, najlepiej ma艂ymi 艂ykami.

Zasady japo艅skiej diety wodnej nie s膮 skomplikowane. Dzie艅 nale偶y rozpocz膮膰 od 2-3 szklanek wody w temperaturze pokojowej, wypitych na czczo. Dopiero po oko艂o 45 minutach nale偶y spo偶y膰 艣niadanie. Ten prosty nawyk pozwala nie tylko oczy艣ci膰 organizm z toksyn, ale r贸wnie偶 pobudzi膰 proces trawienia.

Bardzo wa偶ne jest, aby przez dwie godziny po spo偶yciu posi艂ku nie si臋ga膰 po 偶adne przek膮ski czy napoje.

Warto r贸wnie偶 oko艂o 30 minut przed p贸j艣ciem spa膰 wypi膰 szklank臋 ciep艂ej wody.

Zasady JDW m贸wi膮 tak偶e o optymalnej ilo艣ci wypijanej wody w ci膮gu dnia. Zalecane jest, aby pi膰 2-3 litry wody, przy czym nie powinna ona by膰 zimna 鈥 najlepiej, aby mia艂a temperatur臋 pokojow膮.

Japo艅ska dieta wodna 鈥 co mo偶na je艣膰?

Samo picie wody, cho膰 jest niezmiernie istotne dla prawid艂owego funkcjonowania, nie jest jednak wystarczaj膮ce dla zachowania zdrowia i dobrej kondycji ca艂ego organizmu. Dieta powinna obfitowa膰 w 艣wie偶e warzywa, pe艂noziarniste kasze i inne warto艣ciowe produkty zbo偶owe oraz chude mi臋so, np. z kurczaka lub indyka. To zdecydowanie skuteczniejszy spos贸b na odchudzanie ni偶 kolejna dieta cud!

Czego unika膰 przy diecie wodnej?

Opr贸cz stosowania japo艅skiej diety wodnej, szczeg贸lnie wa偶ne jest, aby wyeliminowa膰 ze swojego jad艂ospisu 偶ywno艣膰 wysok膮 przetworzon膮 i unika膰 s艂odkich napoj贸w. Co wa偶ne, przy diecie wodnej niewskazane jest r贸wnie偶 picie sok贸w warzywnych i owocowych.

3 proste zasady stosowania diety wodnej

Aby rozpocz膮膰 japo艅sk膮 diet臋 wod膮, nie musisz zapami臋tywa膰 d艂ugiej listy zasad ani przygotowywa膰 skomplikowane i czasoch艂onne posi艂ki. Oto 3 kluczowe zasady JDW, kt贸rych nale偶y si臋 trzyma膰 ka偶dego dnia:

  • Tu偶 po przebudzeniu wypij 2-3 szklanki letniej wody i poczekaj oko艂o 45 minut, zanim spo偶yjesz 艣niadanie.
  • Ka偶dy posi艂ek powinien trwa膰 maksymalnie 15 minut
  • Po spo偶yciu posi艂ku, nie jedz 偶adnych przek膮sek ani nie pij 偶adnych napoj贸w przez 2 godziny.

Te zasady stanowi膮 absolutn膮 podstaw臋 japo艅skiej diety wodnej. Dodatkowo pami臋taj te偶 o tym, aby pi膰 jedn膮 szklank臋 wody na p贸艂 godziny przed snem.

Chocia偶 by膰 mo偶e trudno w to uwierzy膰, w艂a艣nie pij膮c wod臋 mo偶esz pozby膰 si臋 znacznej cz臋艣ci zanieczyszcze艅 zgromadzonych w organizmie. Czas czekania na efekty 艣wiadomego picia wody nie jest d艂ugi 鈥 ju偶 w pierwszym tygodniu jej stosowania mo偶esz poczu膰 wy偶szy poziom energii! Po d艂u偶szym czasie r贸wnie偶 stan sk贸ry mo偶e w du偶ym stopniu ulec poprawie, poniewa偶 picie wody zbawiennie wp艂ynie na jej nawil偶enie. R贸偶nic臋 zobaczysz go艂ym okiem!

Japo艅ska dieta wodna nie jest typow膮 diet膮 odchudzaj膮c膮, jednak偶e stosowanie si臋 do jej wyj膮tkowo prostych zasad zapewnia uczucie syto艣ci i usprawnia procesy trawienne. Tym samym ma korzystny wp艂yw na gubienie zb臋dnych kilogram贸w. Temat japo艅skiej diety wodnej jest coraz szerzej propagowany. Do jej zwolennik贸w nale偶y mi臋dzy innymi Joanna Niecikowska, kt贸ra prowadzi portal internetowy profitaktyka.pl, traktuj膮cy mi臋dzy innymi w艂a艣nie o japo艅skiej diecie wodnej.

Wed艂ug coraz liczniejszych entuzjast贸w, japo艅ska dieta wodna mo偶e by膰 pomocna przy leczeniu wielu chor贸b i dolegliwo艣ci, takich jak zaparcia, nadci艣nienie t臋tnicze, cukrzyca typu 2 czy nawet choroby nowotworowe. Na t膮 chwil臋 nie ma jednak dowod贸w naukowych na to, 偶e zasady JDW maj膮 korzystny wp艂yw na leczenie cukrzycy typu 2 oraz chor贸b nowotworowych.

Je艣li chcesz wprowadzi膰 zdrow膮 diet臋, kt贸ra doprowadzi do utraty wagi w kr贸tkim czasie i chcesz przy tym unikn膮膰 uci膮偶liwego liczenia kalorii, najlepszym na to sposobem b臋dzie zbilansowana, oparta o naturalne sk艂adniki dieta i spo偶ywanie regularnych, niezbyt obfitych posi艂k贸w. W ten spos贸b dostarczysz organizmowi niezb臋dnych sk艂adnik贸w od偶ywczych, przy okazji gubi膮c nadprogramowe kilogramy!

Bibliografia:

https://www.doz.pl/czytelnia/a17023-Na_czym_polega_dieta_wodna