Odpowiednie techniki jedzenia, które mogą pomóc w odchudzaniu

Odpowiednie techniki jedzenia, które mogą pomóc w odchudzaniu

Niektórzy są w stanie zrobić naprawdę wiele by schudnąć. Czasem jednak wystarczy zastosować proste metody jedzenia, aby zrzucić kilka kilogramów. Poznaj kluczowe techniki jedzenia, które pomogą Ci pozbyć się niechcianej tkanki tłuszczowej! Dzięki nim przekonasz się, że możesz być najedzonym i chudnąć.

Techniki jedzenia. Zasada pierwsza: jedz mniej, ale częściej

Jedną z najważniejszych technik jedzenia przy odchudzaniu jest ta, która mówi o tym, że zjedzenie tej samej ilości produktów w dwóch posiłkach w ciągu dnia może prowadzić do przytycia, a w pięciu posiłkach – do utraty wagi. Wynika to z faktu, że organizm, przyzwyczajony od prawieków do okresów głodu, stara się robić zapasy na „cięższe czasy” w postaci tkanki tłuszczowej. Jedząc rzadko i nieregularnie dajemy organizmowi sygnał, że musi być gotowy do ewentualnej okresowej głodówki. Natomiast jedząc pięć posiłków dziennie, co 3-4 godziny, informujemy swój organizm, że jedzenia nie zabraknie więc nie musi magazynować dostarczanej energii i może ją spokojnie zużyć na bieżące potrzeby, a nawet zredukować wcześniej zgromadzone zapasy.

Odchudzające techniki jedzenia: nie czekaj na wilczy głód

Spożywaj posiłki mniej więcej o tej samej porze. Jedząc regularnie nie dopuścić do momentu, w którym będziesz bardzo głodny, tak że zjadłbyś „konia z kopytami”. Im dłużej trwa uczucie głodu, tym później więcej jemy. W czasie pogłębiania uczucia głodu wyostrzają się zmysły, a gdy już siądziemy do stołu, to mamy ochotę pochłonąć ogromne ilości jedzenia. Dłuższy czas upływa do momentu, gdy nasz mózg stwierdza, że jesteśmy już najedzeni. Po pewnym czasie od posiłku okazuje się jednak, że zjedliśmy zbyt dużo i pojawia się uczucie ciężkości. Miej na uwadze tę szczególną z technik jedzenia przy odchudzaniu. Możesz dzięki niej uzyskać zadowalające efekty.

Odpowiednie techniki jedzenia

Znajdź czas na posiłek i jedz wolniej niż zwykle

Zbyt szybkie jedzenie sprawia, że jemy więcej i nadal przez pewien czas odczuwamy głód. Dzieje się tak dlatego, że ośrodek w mózgu odpowiadający za uczucie głodu i sytości współpracuje z żołądkiem. Aby poczuć uczucie sytości ośrodek sytości znajdujący się w jądrze podwzgórza musi odebrać sygnał z żołądka o najedzeniu, który jest wysyłany po około 20 minutach od rozpoczęcia posiłku, bez względu na to jaka ilość jedzenia wcześniej trafiła do żołądka. Z tego powodu najlepiej przeznaczyć na posiłek około 30 minut i starać się przeżuwać każdy kęs przynajmniej 5 razy.

W trakcie posiłku skoncentruj się na jedzeniu

Jeśli się odchudzamy, warto pamiętać o tej metodzie jedzenia, która mówi o tym, by zrezygnować ze spożywania posiłków przed telewizorem czy podczas pracy przy komputerze. Zbytnie rozproszenie, zainteresowanie innymi czynnościami, jedzenie bez dokładnego gryzienia każdego kęsa – to wszystko sprawia, że mamy wrażenie, iż jedzenie nie wiedzieć kiedy i w jaki sposób zniknęło z talerza. Wydaje się nam, że właściwie niewiele zjedliśmy. To może skończyć się uczuciem niedosytu, a zarazem chęcią dokładki, np. w postaci słodyczy, a także różnymi problemami trawiennymi.

Nakładaj jedzenie na mniejszy talerz

Posiłek podany na małym talerzu wydaje się znacznie większy, nawet jeśli jego objętość jest taka sama jak zwykle, dzięki czemu możemy oszukać sami siebie i nieco zmniejszyć porcje, a i tak będziemy czuć, że zjedliśmy wystarczająco dużo. Co ciekawe, znaczenie może mieć też wielkość widelca. Duży, czyli ok. 21-centymetrowy widelec, wymaga skupienia większej uwagi na operowaniu nim podczas spożywania posiłku. Spożywający odczuwa wtedy satysfakcję wynikającą nie tylko z powodu zaspokajania głodu, ale również z samego faktu wykonywania czynności jedzenia, na której jest skoncentrowany.

Odchudzające metody jedzenia

Odchudzające techniki jedzenia: nie podjadaj

Podjadanie między posiłkami jest najczęstszą przeszkodą w zgubieniu zbędnych kilogramów. Trzymajmy się więc swojego codziennego planu posiłków, a pokusa będzie mniejsza. Poza tym staramy się nie chodzić na zakupy bezpośrednio przed posiłkiem, bo gdy jesteśmy głodni, łatwiej o niby nieznaczące chwile słabości, które w rzeczywistości są nawykiem. Zapamiętaj tę z technik jedzenia, by zrzucić zbędne kilogramy!

Zamów