Dieta mind

Obecnie coraz wi臋ksz膮 popularno艣ci膮 ciesz膮 si臋 diety, kt贸rych celem jest nie tylko redukcja masy cia艂a, a przede wszystkim poprawa funkcjonowania organizmu, zwracaj膮c szczeg贸ln膮 uwag臋 na prac臋 poszczeg贸lnych narz膮d贸w. Przyk艂adem tego jest Dieta Mind, kt贸ra wp艂ywa pozytywnie na popraw臋 funkcji poznawczych, wspieraj膮c prac臋 m贸zgu i proces贸w my艣lowych. Chcesz dowiedzie膰 si臋, jakie s膮 jej g艂贸wne za艂o偶enia? Zapoznaj si臋 z ciekawostkami, kt贸re dla Ciebie przygotowali艣my i dowiedz si臋 wi臋cej na temat!

Co znajdziesz w artykule?

Dieta Mind – jakie s膮 jej najwa偶niejsze zasady?

Aby lepiej zrozumie膰 zasady diety Mind, warto przyjrze膰 si臋 temu, sk膮d pochodzi, a tak偶e co dok艂adnie oznacza skr贸t, b臋d膮cy nazw膮 tego sposobu od偶ywiania. S艂owo mind z j臋zyka z angielskiego oznacza umys艂, co w du偶ej mierze okre艣la jej zakres. Mind dieta to skr贸t pochodz膮cy od s艂贸w Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay, kt贸re w wolnym t艂umaczeniu oznacza diet臋, kt贸ra od偶ywia umys艂, a w rezultacie zapobiega chorobom neurodegeneracyjnym lub zmniejsza ich rozw贸j. Ten spos贸b od偶ywiania stanowi po艂膮czenie diety Dash i diety 艣r贸dziemnomorskiej – uwa偶anych za jedne z najzdrowszych i najlepiej oddzia艂uj膮cych na prac臋 organizmu cz艂owieka. Dieta Mind polega wi臋c na wyodr臋bnieniu konkretnej grupy produkt贸w, kt贸rych stosowanie wspiera prac臋 m贸zgu, a tak偶e spowalnia pogarszanie si臋 funkcji poznawczych. Co wi臋cej, powsta艂y specjalne badania przedstawiaj膮ce wp艂yw diety Mind na stan umys艂u, gdzie udowodniono skuteczno艣膰 tego stylu od偶ywiania w prewencji choroby Alzheimera. Warto mie膰 na uwadze, 偶e indywidualnie dobrana dieta wp艂ywa na lepsze samopoczucie, a tak偶e wspiera prac臋 m贸zgu, co mo偶e by膰 niezwykle wa偶ne w艣r贸d os贸b ucz膮cych si臋 czy pracuj膮cych umys艂owo.

Przyk艂adowy jad艂ospis diety Mind

Osoby stosuj膮ce si臋 do zalece艅 diety Mind powinny sw贸j jad艂ospis uk艂ada膰 pod okiem dietetyka b膮d藕 w oparciu o najwa偶niejsze zasady, kt贸re bazuj膮 na 偶ywno艣ci podzielonej na 15 kategorii, z czego 10 z nich jest zalecane do spo偶ycia, a 5 z nich nale偶y spo偶ywa膰 w ograniczonej ilo艣ci. W diecie Mind szczeg贸ln膮 wag臋 przyk艂ada si臋 do cz臋stotliwo艣ci spo偶ycia zielonych warzyw, orzech贸w i nasion. Zak艂ada si臋, 偶e produkty powinny pojawia膰 si臋 w jad艂ospisie oko艂o 5-6 razy w tygodniu. Do menu warto w艂膮czy膰 r贸wnie偶: owocowe jagodowe, nasiona ro艣lin str膮czkowych, produkty pe艂noziarniste, dr贸b, ryby, oliwa z oliwek i czerwone wino. Do grona produkt贸w niezalecanych zalicz si臋: mas艂o i margaryn臋, czerwone mi臋so, ser 偶贸艂ty, s艂odycze, a tak偶e produkty sma偶one na g艂臋bokim t艂uszczu, szczeg贸lnie produkty typu fast food. Na podstawie wy偶ej wymienionych produkt贸w uk艂ada si臋 specjalnych jad艂ospis diety Mind, kt贸ry bazuje na specjalnym indeksie wyliczonym na podstawie warto艣ci poszczeg贸lnych produkt贸w.
Mind dieta to spos贸b 偶ywienia, kt贸ry zosta艂 potwierdzony licznymi badaniami. Jad艂ospis oparty na chudym mi臋sie, orzechach, t艂uszczach ro艣linnych i zielonych warzywach okre艣lany jest jako recepta na zdrowie. Jak zadba膰 o swoje dobre samopoczucie? Z diet膮 Mind masz to jak w banku!