Zdrowe słodycze też mają kalorie! Sprawdź ile!

Zdrowe słodycze też mają kalorie! Sprawdź ile!

Osoby dbające o linię, często rezygnują z popularnych słodyczy, takich jak batony, cukierki i ciastka, na rzecz zdrowych, naturalnych zamienników. Sprawdź, jakie są zdrowe słodkie przysmaki i ile mają kalorii.

Ile kalorii mają najczęstsze zamienniki słodyczy?

Świeże owoce

Owoce to najlepsze zamienniki słodyczy. Na przykład świeży ananas smakuje wyśmienicie i zaspokaja apetyt na słodki smak, a do tego wspomaga odchudzanie – zawiera bromelinę, która przyspiesza spalanie tłuszczu. 100 g ananasa to ok. 55 kcal. Kiwi przyspiesza trawienie i uważane jest za bombę witaminową – zawiera bardzo duże ilości witamin C i E, witamin z grupy B oraz potas i cynk. Jedno kiwi to 55 kcal. Warto też zamiast słodyczy wybrać melona czy arbuza – te owoce są bardzo słodkie, ale składają się głównie z wody. Do tego dostarczają niezbędnych nam minerałów. 100 g tych owoców to 35 kcal.

Batonik musli

Zawiera płatki zbożowe, które są źródłem węglowodanów złożonych i suszone owoce dostarczające witamin z gruby B. Syci i dodaje energii. Jeden taki batonik to ok. 170 kcal.

Suszone morele

Dostarczają błonnika, żelaza i potasu oraz beta-karotenu. Są pyszną, słodką przekąską, która przyspiesza trawienie. Są jednak bardzo kaloryczne – 1 sztuka to ok. 25 kcal.

Rodzynki

Rodzynki, czyli wysuszone winogrona, mogą być spożywane na surowo lub używane do pieczenia. Obniżają poziom cholesterolu, przyspieszają spalanie tłuszczów oraz zmniejszają ryzyko zachorowania na osteoporozę. 1 płaska łyżka rodzynek to ok. 35 kcal.

Kisiel

Samodzielnie przygotowany kisiel, z owoców oraz mąki ziemniaczanej, bez dodatku cukru, to świetna propozycja na deser dla dorosłych i dzieci. Kisiel zawiera witaminy oraz minerały i doskonale zaspokaja ochotę na słodycze. Polecany jest na przykład domowy kisiel jagodowy, który pomaga na biegunkę. Jedna porcja kisielu z czarnych jagód (100 ml) to ok. 50 kcal.

Dowiedz się, ile kalorii mają zdrowe słodkie przysmaki

Galaretka

Zdrowym deserem może być też galaretka – pod warunkiem, że przygotujemy ją własnoręcznie, a nie z proszku. Wystarczy zagotować w garnku jedną szklankę soku owocowego bez cukru. Po zagotowaniu zdejmujemy garnek z ognia. Rozpuszczamy 1 łyżkę żelatyny. Możemy też dodać kawałki ulubionych owoców. Następnie pozostawiamy do schłodzenia i wkładamy do lodówki. Jedna porcja domowej galaretki (250 g) to ok. 50 kcal.

Sorbety

Lody są mniej kaloryczne niż czekolada i ciastka, ale te najpopularniejsze, przyrządzone na bazie mleka czy śmietanki i z dodatkiem sporej ilości cukru, mogą okazać się prawdziwą bombą kaloryczną. Znacznie lepszym wyborem będą sorbety owocowe, które są bardzo łatwe w przygotowaniu. Gałka sorbetu malinowego czy truskawkowego waży 45 g i zawiera ok. 65 kalorii.

Żelki owocowe

Żelki są idealne dla łasuchów i można je wyprodukować z soków owocowych. Są bardzo słodkie, a jednocześnie zawierają witaminy i minerały pochodzące z owoców. 1 garść żelków z soków owocowych to ok. 150 kcal.

Uwaga na gorzką czekoladę!

Gorzka czekolada uważana jest za zdrową ze względu na zawartość mnóstwa cennych substancji, które dodają energii, pomagają w myśleniu, zapobiegają miażdżycy i zakrzepom, wzmacniają serce, filtrują nerki i łagodzą kaszel. Wiele osób będących na diecie postanawia więc zrezygnować z ulubionych słodyczy na rzecz kawałka czekolady o wysokiej zawartości kakao. Dietetycy jednak przestrzegają przed jej nadmiernym spożyciem. Kostka gorzkiej czekolady waży 6 g i ma 35 kcal, a tabliczka waży 200 g i ma 1158 kcal! Okazuje się, że im wyższa zawartość kakao, tym większa ilość kalorii – czekolada gorzka o 60-69% zawartości kakao ma 579 kcal w 100 g, a czekolada gorzka o 70-85% zawartości kakao ma 598 kcal w tej samej porcji. Nadmierna miłość do czekolady, nawet tej w najzdrowszej wersji, może więc obrócić się przeciwko nam.

Niezależnie od korzystnego wpływu tych produktów na zdrowie i samopoczucie, należy spożywać je z umiarem, zwłaszcza wtedy, gdy podejmuje się walkę ze zbędnymi kilogramami.

Zamów