Zmagasz się z nadprogramowymi kilogramami? Często czujesz przemęczenie lub senność? A może masz problemy z koncentracją? Przyczyną mogą być niewłaściwe nawyki żywieniowe, które mają niekorzystny wpływ na Twoje zdrowie i mogą utrudniać utrzymanie prawidłowej masy ciała. W tym artykule umieściliśmy podstawowe nawyki żywieniowe, o których warto pamiętać każdego dnia.

Prawidłowe nawodnienie organizmu

Woda jest absolutnie niezbędnym elementem codziennej diety. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu, będziesz działać efektywniej i przestaniesz mieć problemy z koncentracją. Właściwa ilość wody jest potrzebna dla prawidłowego funkcjonowania mózgu. Warto również wiedzieć, że właściwe nawodnienie ma istotny wpływ na kondycję skóry. Odpowiedni poziom nawodnienia sprawia, że skóra jest nawilżona, sprężysta i wygląda świeżo.
Woda ma także ogromny wpływ na skuteczne usuwanie toksyn z organizmu, co przekłada się na lepsze samopoczucie i wygląd. Jeśli pijesz zbyt mało wody, w organizmie zaczyna się ona gromadzić, prowadząc do powstawania obrzęków, uczucia ciężkości, a także wzrostu masy ciała. Regularne picie wody pozwala zapobiec gromadzeniu się nadmiaru wody metabolicznej w organizmie.
Ile płynów dziennie należy wypijać, aby zapewnić swojemu organizmowi odpowiednie nawodnienie? Możesz to sprawdzić, korzystając z naszego kalkulatora wody:
https://bedietcatering.pl/kalkulator-wody/

Pamiętaj o regularnym spożywaniu posiłków

Zbyt duże przerwy między posiłkami nie są wskazane. Najlepiej spożywać posiłki mniej więcej co 3 godziny. W tym czasie nie powinno też się spożywać żadnych przekąsek. Ostatni posiłek należy zjeść minimum 3 godziny przed snem. Regularne spożywanie posiłków pomaga ograniczyć podjadanie, utrzymać prawidłową masę ciała oraz zachować stabilny poziom glukozy we krwi.
Jakie skutki niesie ze sobą brak regularności w spożywaniu posiłków oraz robienie długich przerw pomiędzy nimi? Efektem mogą być niekontrolowane napady głodu oraz sięganie po tzw. puste kalorie – produkty o wysokiej kaloryczności, które są ubogie w składniki odżywcze. Najczęściej są one wysoko przetworzone i zawierają duże ilości cukru. Z biegiem czasu mogą pojawić się konsekwencje takie jak nadmiar tkanki tłuszczowej, która zwykle gromadzi się w okolicy brzucha oraz ud.
Chcesz poznać rozkład tkanki tłuszczowej w swoim organizmie? Pomoże Ci w tym wskaźnik WHR (Waist Hip Ratio). Jest to proste i praktyczne narzędzie pozwalające określić stosunek obwodu talii do obwodu bioder. Dzięki wskaźnikowi WHR, łatwo określić swój typ sylwetki oraz dowiesz się, w jaki sposób wpływa ona na ryzyko wystąpienia określonych chorób cywilizacyjnych. 
Kalkulator WHR znajdziesz pod tym adresem:
https://bedietcatering.pl/kalkulator-whr/

Ogranicz do minimum spożywanie przetworzonej żywności i cukru

Produkty wysoko przetworzone i bogate w cukier stanowią źródło pustych kalorii. Charakteryzują się one tym, że dostarczają organizmowi dużą dawkę energii przy jednoczesnej niewielkiej ilości wartościowych składników takich jak witaminy, minerały, błonnik, zdrowe tłuszcze, białka oraz węglowodany złożone. Nadmierna ilość kalorii jest magazynowana w postaci tkanki tłuszczowej. Dieta oparta na żywności przetworzonej może prowadzić do szeregu niekorzystnych konsekwencji z nadwagą, otyłością oraz cukrzycą na czele.
Chcesz sprawdzić, czy Twoja masa ciała mieści się w prawidłowym zakresie? W tym celu możesz skorzystać z kalkulatora BMI. Jest to wskaźnik określający, czy masa ciała mieści się w normie, czy też jest za wysoka lub wręcz przeciwnie – za niska. BMI to pomocny parametr dla osób dorosłych – kobiet i mężczyzn, którzy na bieżąco chcą kontrolować swoją wagę. Jego głównym celem jest ocena prawidłowej lub nieprawidłowej masy ciała oraz ryzyka wystąpienia poważnych dla zdrowia chorób – miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca, udaru mózgu czy innych.
Swoje BMI możesz obliczyć pod tym adresem:
https://bedietcatering.pl/kalkulator-bmi/

Spożywaj odpowiednią ilość kalorii, uwzględniając przy tym codzienną aktywność fizyczną

Każdy z nas ma swoje indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne. Określa ono ilość energii, którą musimy dostarczać organizmowi każdego dnia, aby zachować jego prawidłowe funkcje oraz utrzymać odpowiednią masę ciała. Od czego zależy zapotrzebowanie kaloryczne? Wpływ na nie ma wiele czynników, w tym masa ciała, wiek, wzrost, płeć, aktywność fizyczna, tryb życia, a także współistniejące choroby oraz wyjątkowe sytuacje (np. ciąża oraz karmienie piersią).
To, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, możesz łatwo i szybko obliczyć za pomocą kalkulatora, który jest dostępny na tej stronie:
https://bedietcatering.pl/kalkulator-kalorii/

Chcesz schudnąć? Pamiętaj o racjonalnej i zdrowej diecie!

Nawet wtedy, gdy jesteś na diecie redukcyjnej i chcesz zredukować swoją masę ciała, musisz pamiętać o tym, aby spożywać minimum tyle kalorii, ile wynosi podstawowa przemiana materii. BMR to pomocny wskaźnik, który określa minimalne dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Wartość ta jest niezbędna dla prawidłowej pracy narządów wewnętrznych, a także dla utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu w stanie odpoczynku.
Spożywanie zbyt małej ilości kalorii prowadzi do wielu negatywnych konsekwencji w organizmie. Należą do nich między innymi: niedożywienie, problemy hormonalne, zaburzenia odżywiania, a w przypadku kobiet również zanik miesiączki.
Ile w Twoim przypadku wynosi minimalne dzienne zapotrzebowanie kaloryczne? Łatwo sprawdzisz to dzięki naszemu kalkulatorowi:
https://bedietcatering.pl/kalkulator-bmr/

Zdrowe nawyki wpływają na wiele aspektów codziennego życia i wspierają Twój organizm na każdym kroku. Nie musisz od razu radykalnie zmieniać swojego dotychczasowego sposobu odżywiania, aby odczuć pozytywne rezultaty. W pierwszej kolejności wprowadź proste nawyki, które zaprezentowaliśmy w tym artykule, a efekty mogą pozytywnie Cię zaskoczyć. To pierwszy krok w drodze do lepszego zdrowia, samopoczucia oraz wyglądu!