Dieta pudełkowa. Czyli... Idealny sposób na uniknięcie podjadania!

Jedząc śniadanie, zauważasz obok talerza małe kanapeczki, które zostały z wczorajszej wizyty znajomych, i z chęcią sięgasz po nie, by miło zacząć dzień. Gdy przychodzisz do pracy, koleżanka częstuje Cię własnoręcznie upieczoną muffinką. Będzie idealna do porannej kawy. Po obiedzie bierzesz udział w długim szkoleniu - słuchasz, notujesz i oczywiście... sięgasz co jakiś czas po paluszki leżące na stole, by nieco zabić nudę i zająć czymś ręce. Po pracy wyskakujesz ze znajomymi na kawę lub piwo. Do kawy dostajesz anyżkowe ciasteczko, a do piwa paluszki. Korzystasz, bo czemu nie, po całym dniu wolno! Gdy wracasz do domu, odczuwasz lekki głód. Przygotowując kolację, mimochodem chwytasz leżące na blacie ulubione winogrona, a z lodówki wyciągasz odrobinę sera pleśniowego, który zjadasz, zanim posiłek będzie gotowy.

Podjadanie to wróg Twojej sylwetki

Znasz choć jedną scenę z tego scenariusza? Bardzo prawdopodobne, że tak. A jeśli w całości opisuje on niektóre Twoje dni, pora na małą matematykę: kanapeczki + muffinka + dwie garści paluszków + anyżkowe ciasteczko + pół kiści winogron. To już solidna dawka kalorii, która nie pochodzi z podstawowych posiłków, a z podjadania, które jest wrogiem sylwetki i rozregulowuje metabolizm. To ile powinniśmy spożywać kalorii dziennie podpowiada nam między innymi kalkulator BMI. Przeważnie, gdy podjadamy, robimy to, będąc w pracy, w domu, u znajomych czy w trakcie służbowych spotkań. Wiąże się to z brakiem ruchu i tym samym prowadzi do magazynowania tkanki tłuszczowej. Pora dowiedzieć się jak nie podjadać między posiłkami.

Jak uniknąć podjadania?

Przede wszystkim zacznij myśleć o tym, co zjadasz. Możesz nawet zapisywać każdy posiłek i przekąskę w specjalnym zeszycie. Pod koniec dnia zobaczysz, ile nadprogramowych kalorii spożywasz. Polub się również z wodą mineralną. Ona nieco wypełni Twój żołądek, a trzymając w rękach szklankę czy butelkę, nie będziesz sięgać po łakocie. Jednak jeśli notowanie i ciągła kontrola są dla Ciebie zbyt uciążliwe, zawsze możesz skorzystać z diety pudełkowej, która jest niemalże idealnym sposobem na walkę z podjadaniem!

Dieta pudełkowa - zalety w walce z podjadaniem

Dieta pudełkowa posiada szereg zalet również w konfrontacji z podjadaniem. Oto kilka z nich:

  1. Odpowiednio zbilansowane posiłki z wyliczonymi kaloriami powinny być dla Ciebie wystarczającym pożywieniem na cały dzień. Dzięki nim nie będziesz czuć głodu ani chęci, by coś przegryźć.
  2. Korzystając z dostarczonych dań, nie musisz również gotować, a co za tym idzie - unikasz pokusy podjadania w trakcie przygotowywania obiadu czy kolacji.
  3. Posiłek w pudełku jest dla Ciebie prostym przekazem – to mój obiad, następnym posiłkiem będzie deser przygotowany przez catering. Między nimi nie ma miejsca, by skusić się na ciasteczko, paluszka czy batonika.
  4. Otrzymując gotowe posiłki, nie musisz robić zakupów, a co za tym idzie, w Twojej kuchni nie będzie gotowych przekąsek.
  5. Partner, znajomi czy współpracownicy, wiedząc, że przestrzegasz diety pudełkowej, nie będą proponować Ci dodatkowych posiłków.
  6. I ostatnia, ale jedna z najważniejszych zalet diety pudełkowej: pomaga zaoszczędzić czas. Kiedy się na nią decydujesz, nie tracisz już dnia na planowanie zakupów, robienie ich, gotowanie, mycie naczyń i... liczenie kalorii. Robimy to za Ciebie, a Ty możesz cieszyć się pysznym smakiem potraw, i to bez zastanawiania się, kiedy znajdziesz czas na przygotowanie kolejnych posiłków!

Jeśli chcesz wygrać z podjadaniem, poprawić wygląd swojej sylwetki i posilić się smacznymi posiłkami, poznaj dietę pudełkową! Ona pomoże Ci rozprawić się ze złymi nawykami i zagwarantuje różnorodność każdego dnia.


jak zdrowo się odżywiać

Jak zacząć się zdrowo odżywiać w 10 prostych krokach?

Zdrowe odżywianie wbrew pozorom wcale nie jest skomplikowane ani czasochłonne. Jednak najtrudniej jest zacząć. Potem nawyki wchodzą w krew i zanim się obejrzymy stają się naszym stylem życia. I właśnie o to chodzi! Ale, ale… nie od razu Kraków zbudowano, więc najlepiej będzie zacząć wprowadzać małe zmiany, ale powoli i konsekwentnie. Dlatego dziś piszemy o tym, jak zacząć zdrowo się odżywiać w 10 prostych krokach!

Jak zdrowo się odżywiać?

Krok 1. Woda jest Twoim przyjacielem

Woda stanowi 92% Twojej krwi, w 75% wypełnia Twoje mięśnie, w 86% buduje Twój mózg, a w 22% kości. Głównie składasz się z wody, więc żeby dobrze funkcjonować, musisz ją pić. Jednak nie chodzi tylko o to, żeby w szybkim tempie wlać w siebie dwa litry płynu. Kluczem do sukcesu jest systematyczne nawadnianie organizmu przez cały dzień. Pij małymi łyczkami, spokojnie.

Krok 2. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia

Samochód, by jeździć, potrzebuje paliwa, a Ty, żeby prawidłowo funkcjonować, potrzebujesz energii, którą o poranku niewątpliwie da Ci odpowiednio skomponowane śniadanie. Nie lekceważ tego posiłku, bo jego brak jest gwarancją dodatkowych kilogramów, które pojawią się przez podjadanie, liczne przekąski oraz duże kolacje. A nic tak dobrze nie smakuje jak poranna owsianka albo omlet! Sprawdź nasze pomysły na zdrowe śniadania.

Krok 3. Cukier to Twój podstępny wróg!

Niestety, w dzisiejszych czasach cukier kryje się wszędzie. Jest w sokach, kolorowych napojach, sosach, keczupie, płatkach śniadaniowych, a nawet w musli i pieczywie. Jesz go nieświadomie niemalże w każdym posiłku, a jego nadmiar powoduje tycie oraz jest przyczyną wielu chorób. Zadbaj o to, aby przynajmniej go ograniczyć. Co może pomóc? Wyrób sobie nawyk sprawdzania etykiety produktu! Lub poszukaj w Internecie zobrazowań ilości cukru np. w litrze gazowanego napoju – będziesz niemile zaskoczony...

Krok 4. Warzywa są Twoim sprzymierzeńcem…

…i najlepszym przyjacielem! Mają wiele witamin, mało kalorii, dużo błonnika i składników mineralnych. Pięknie wyglądają, bardzo dobrze smakują i sprawią, że będziesz nie tylko smukłej wyglądać, ale także lepiej się czuć i mieć więcej energii. Postaraj się przemycać do posiłków jak najwięcej warzyw, najlepiej surowych lub gotowanych. A może wypróbuj warzywne soki?

Krok 5. Zapomnij o tym, co fast, light i fit

Hamburgery, hot-dogi i słodzone napoje powinny zniknąć z Twojego menu – to jasne. Jednak nie patrz również w kierunku produktów light i fit, które możesz znaleźć na sklepowej półce. Często mają tak naprawdę niewiele kalorii mniej niż ich pełnotłuste odpowiedniki, a niekorzystnie działa tu psychologia. Widząc napisy „fit”, często zjadamy danego produktu więcej i w rezultacie nadal spożywamy za dużo kalorii (kalkulator BMI podpowie Ci ile powinno ich być). Produkty te zazwyczaj mają także dużo mniej wartości odżywczych niż ich pełne odpowiedniki.

O czym jeszcze trzeba pamiętać, aby zdrowo jeść?

Krok 6. Jedz prosto

Wyeliminuj z diety przetworzone produkty, pełne tłuszczów trans, zbędnych kalorii, soli oraz cukru. Zdrowy organizm nie chodzi na skróty, tylko świadomie wybiera wartościowe posiłki. A właśnie takie najlepiej przygotować samodzielnie. Wówczas masz pewność, że nie znajdziesz w nich glutaminianu sodu czy syropu glukozowo-fruktozowego. Np. zrób sos do makaronu sam, nie sięgaj po gotowy ze słoiczka.

Krok 7. Sezonowe rośliny to droga do sukcesu!

Latem wybieraj truskawki, borówki i maliny, jesienią przygotuj krem z dyni, tartę z gruszką i śliwką, a zimą rozgrzewającą zupę z cebulą. Wiosną zakochaj się w nowalijkach – rzodkiewce, pomidorze czy ogórku. Korzystaj z dobrodziejstw natury, gdy te mają najlepszy smak i najwięcej wartości odżywczych.

Krok 8. Zamień białe na brązowe

Białe pieczywo zastąp pełnoziarnistym, a biały ryż – dzikim lub kaszą. Gdy musisz użyć cukru, weź do ręki trzcinowy zamiast białego. Choć i tutaj należy wybierać mądrze. Nie nabieraj się na „ciemne pieczywo” barwione karmelem!

Krok 9. Miej zdrową przekąskę zawsze przy sobie

Dzięki temu nie kupisz batona czy drożdżówki. Nie wypijesz też słodzonego napoju ani kawy z bitą śmietaną i polewą. Wrzuć do torebki lub plecaka jabłko, banana, suszone owoce, orzechy, jogurt naturalny lub wcześniej przygotowany koktajl i sięgnij po nie, gdy poczujesz mały głód. Takie zdrowe przekąski dodatkowo sprawiają, że spada ochota na cukier. Przeczytaj więcej na temat tego, jak nie podjadać między posiłkami.

Krok 10. Ciesz się zdrową dietą!

Szukaj nowych połączeń, poznawaj nieodkryte dotąd smaki, eksperymentuj, obserwuj, jak zmienia się Twoje ciało, zarażaj upodobaniem do zdrowego jedzenia swoją rodzinę i znajomych, dziel się wiedzą i… nie wracaj do starych nawyków! Nie warto!

Jak widzicie, wcale nie trzeba dużo, aby naprawdę wiele zmienić! Takie małe zmiany mogą być rzeczywistym początkiem naszej nowej drogi żywienia – świadomej, zdrowej i odpowiedzialnej. Pomijając szczupłą sylwetkę – nasze zdrowie nam za to podziękuje! Nasza dieta pudełkowa jest zawsze przygotowana uwzględniając te rady. Wprowadź te 10 kroków do zdrowego odżywiania w życie i sam zobacz, jak szybko możesz poczuć i zauważyć różnicę!