Dlaczego dieta punktowa cieszy się popularnością?

Zastanawiasz się, co kryje się pod nazwą Weight Watchers? Dlaczego dieta punktowa zyskała tak duży rozgłos na całym świecie? Jeśli zależy Ci na tym, aby zrzucić zbędne kilogramy lub po prostu chcesz zadbać o swoją wagę ze względów zdrowotnych, to system żywienia oparty na punktacji przynosi spektakularne efekty! Zapomnij o dietach cud, tylko wybierz zdrowy i racjonalny odpowiednik. Sprawdź, co oznacza to w praktyce!

Dieta Strażników Wagi: na czym polega?

Dieta strażników wagi pochodzi z USA. Grupa znajomych mieszkająca na Brooklynie zaczęła prowadzić długie rozmowy na temat tego, jak schudnąć i co przynosi najlepsze efekty. Owocem tych spotkań stało się opracowanie zasad diety punktowej, będącej stylem żywienia, którego głównym założeniem jest stopniowa utrata uwagi, będąca efektem kilku miesięcznej racjonalnej diety, a nie głodówki. Na czym dokładnie polega dieta Weight Watchers? Po pierwsze, spożywane produkty są przeliczane na spersonalizowane punkty. W tym celu warto zainteresować się różnego rodzaju aplikacjami na smartfona, które pozwolą dopasować indywidualny plan żywieniowy. Punkty dopasowywane są odpowiednio do płci, wieku, wagi i prowadzonego trybu życia. Dla przykładu mężczyzna pracujący fizycznie i prowadzący aktywny tryb życia będzie miał większa pulę punktów w porównaniu do osoby pracującej w biurze. Dieta strażników wagi zakłada, że posiadane punkty stają się swojego rodzaju talonem, który można wymienić na konkretne produkty. Dzięki takiemu wsparciu można założyć, że sam styl żywienia i pracy nad sobą stanie się bardziej efektywny.

Zasady diety punktowej

Po wyliczeniu przypadających punktów i ich ilości, należy stworzyć spersonalizowany jadłospis. Jego ułożenie polega na dostosowaniu produktów do punktów i wykorzystaniu ich w codziennej diecie. Należy pamiętać o tym, że nie wolno przekraczać limitu dziennego - dzięki temu jesteśmy w stanie panować nad własnym apetytem, zwracać uwagę na regularność posiłków i ich kaloryczność. Dieta punktowa wyklucza tłuste i słodkie potrawy i obfituje w dużą ilość warzyw, owoców, ryb i chudego nabiału. Dzięki odpowiednio zbilansowanym posiłkom jesteśmy w stanie stworzyć jadłospis, który nie będzie powodował uczucia głodu, ale również sprawi, że będziemy na lekkim deficycie kalorycznym, który w perspektywie umożliwi zrzucenie zbędnych kilogramów. Dieta punktowa dużą wagę przykłada również do aktywności fizycznej i konsultacji psychologicznych, dzięki którym nabiera się zdrowych nawyków, a także buduje się pewność siebie. Weight Watchers zakłada również wsparcie osób, odpowiedzialnych za motywowanie, przyglądanie się i napędzanie do tego, aby osiągnąć upragnione rezultaty.

Dieta punktowa zrewolucjonizowała dotychczasowe myślenie o dietach odchudzających. Kto powiedział, że zrzucenie kilogramów musi wiązać się jedynie z całym szeregiem wyrzeczeń? Poznaj założenia diety strażników wagi oraz zasady zdrowego, racjonalnego żywienia i...wciel je w życie!

Dowiedz się również więcej na temat tego, ile posiłków dziennie powinno się jeść.


Zasady diety śródziemnomorskiej

Państwa położone w pobliżu Morza Śródziemnego są często wybierane jako wakacyjne kierunki. Malownicze plaże, zapierające dech w piersiach widoki, ale również pyszna, lokalna kuchnia. Co jest tajemnicą diety śródziemnomorskiej, że z roku na rok zyskuje coraz większe grono entuzjastów? Zobacz czym wyróżnia się ta kuchnia, na jakich produktach bazuje, a także jakie zalety płyną z jej zastosowania!

Jakie są główne zasady diety śródziemnomorskiej?

Zasady żywieniowe Greków, Włochów, Hiszpanów i Francuzów z terenów południowych są znane na całym świecie, jednak dopiero niedawno dowiedziono, ze oprócz walorów smakowych, dieta śródziemnomorska wykazuje cały szereg czynników, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Warto mieć na uwadze, że ten sposób żywienia nie jest regulowany przez jakiekolwiek zalecenia dotyczące ilości spożywanych mikro i makro składników, a opiera się w głównej mierze na włączeniu do jadłospisu konkretnych produktów, które są podstawą wielu tamtejszych dań. I choć dieta śródziemnomorska różni się ze względu na dany region, to większość państw bazuje na podobnych założeniach. Podstawowym nawykiem jest stosowanie dobrej jakości tłuszczów. Do tego grona zalicza się oliwę z oliwek - najlepiej te tłoczoną na zimno - i orzechy. Kolejną zasadą jest włączanie do diety dużej ilości warzyw, owoców i nasion strączkowych. Dieta śródziemnomorska w dużej mierze opiera się na stosowaniu w jadłospisie owoców morza, ryb i fermentowanych produktów mlecznych, będących podstawą wielu regionalnych dań. Warto również dowiedzieć się nieco więcej na temat piramidy diety śródziemnomorskiej, która określa które produkty powinny stać się podstawą jadłospisów, a także które spożywać w niedużej ilości. Piramida diety śródziemnomorskiej zakłada również aktywność fizyczną, ale także...utrzymywanie dobrych relacji z bliskimi.

Dieta śródziemnomorska i jej zalety

Przez wielu określana jest jako sposób na poprawę zdrowia i dobre samopoczucie. To właśnie dieta śródziemnomorska może pochwalić się szeregiem właściwości, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Swoje zastosowanie znalazła w prewencji chorób naczyniowo-serowych, a także w ich wspomaganiu. Jadłospis oparty na produktach pochodzących z Basenu Morza Śródziemnego wykazuje również pozytywne działanie na poprawę stężenia glukozy na czczo, co może przeciwdziałać rozwoju cukrzycy typu 2. Dzięki ograniczeniu spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego, dieta śródziemnomorska znacznie obniża ryzyko zawału i miażdżycy. Co więcej, jadłospis oparty na zasadach diety śródziemnomorskiej pozytywnie oddziałuje na pracę mózgu.

Dieta śródziemnomorska jest znana na całym świecie i zgromadziła duże grono entuzjastów. Pełnowartościowy, pyszny i różnorodny jadłospis oparty na zasadach tej kuchni stał się inspiracją dla mieszkańców różnych zakątków świata. Jedno jest pewne - ten sposób żywienia zapewnia nie tylko niezapomniane walory smakowe, ale również pozytywnie oddziałuje na pracę organizmu i może stać się pomocny w profilaktyce wielu chorób.


Dieta przy zespole jelita drażliwego

Zespół jelita drażliwego to jedna z częściej występujących chorób układu pokarmowego. Jej podłoże chorobowe nie jest do końca znane i jak się okazuje, nie wynika ono z budowy jelit ani w wyniku ich uszkodzeń, ale wpływ na ich funkcjonowanie ma szereg innych czynników. Jak złagodzić bóle brzucha wynikające z tego rodzaju dolegliwości? Jeśli lekarz potwierdzi diagnozę i wprowadzi odpowiednie leczenie, to niezwykle pomocne można okazać się również specjalna dieta przy jelicie drażliwym, której celem jest wyeliminowanie produktów, które mogą nasilać nieprzyjemne dolegliwości.

Dieta w zespole jelita drażliwego a dolegliwości bólowe

Częste bóle brzucha, wzdęcia, kolki, biegunki lub zaparcia - jeśli borykasz się z tego typu dolegliwościami, to warto skonsultować się z lekarzem i znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. Coraz częściej stawianą diagnozą jest zespół jelita wrażliwego - zaburzenia perystaltyki jelit, która odpowiada za przesuwanie się treści pokarmowych w układzie pokarmowym. I choć przyczyny występowania takiej dolegliwości mogą wynikać z indywidualnych uwarunkowań, to dużo mówi się o tym, że czynnikiem zaostrzającym jest: nadmierny stres i problemy gospodarki hormonalnej. Sytuacje stresowe są w stanie powodować zaburzenia motoryczne jelit, a w rezultacie prowadzić do bólu i uciążliwych dolegliwości. Odpowiednio zmodyfikowana dieta przy zespole jelita drażliwego jest w stanie złagodzić objawy, a także pozytywnie wpłynąć na pracę jelit. Warto mieć na uwadze, że jadłospis powinien składać się z regularnych posiłków o podobnej wielkości, a w diecie przy nadwrażliwości jelit należy zrezygnować z tłustych i smażonych pokarmów, a także pikantnych i ciężkostrawnych. Nie zaleca się picia czarnej herbaty, kawy i alkoholu, które są w stanie zaostrzyć dolegliwości.

Zespół jelita drażliwego: co jeść?

Dieta w zespole jelita wrażliwego powinna składać się grupy produktów, które wykazują pozytywne działanie na prace jelit. Coraz więcej mówi się o żywności zawierającej małe ilości FODMAP. Co oznacza to w praktyce? Warto sięgać po produkty, które nie powodują szybkiej fermentacji i posiadają obniżoną ilość fruktozy, sacharozy, laktozy czy sztucznych środków słodzących. Dieta na zespół jelita drażliwego w fazie, w której występują zaparcia powinna składać się z produktów bogatych w błonnik takich jak: kasze, muesli, pełnoziarniste pieczywo, owsianka czy owoce. W fazie biegunkowej należy działać w odwrotny sposób i włączyć do jadłospisu żywność, która nie posiada dużej ilości błonnika: białe pieczywo, ryż czy banany. Warto mieć na uwadze dieta przy jelicie wrażliwym powinna się składać się z racjonalnego żywienia. Nie należy pomijać żadnych posiłków ani zbytnio najadać się na noc. Odpowiednie żywienie jest tutaj kluczowe, dlatego należy podejść do tej kwestii rozsądnie.

Dieta przy jelicie drażliwym jest w stanie złagodzić dolegliwości, dlatego warto dowiedzieć się więcej na temat tego, jakie produkty należy włączyć do diety, a jakie pomijać. Pamiętajmy jednak, że odpowiednie żywienie to drugie, a zachowanie spokoju i stresujących sytuacji sprawi, ze jelita będą nam za to wdzięczne! Sprawdź również produkty redukujące stres!