Mimo skrupulatnego przestrzegania diety, Twoja waga wciąż stoi w miejscu? Zastanawiasz się co źle robisz, a Twoja motywacja z czasem spada do zera? Dziś przedstawiamy najczęściej popełniane błędy podczas odchudzania!

Dlaczego nie możesz osiągnąć swojego celu?

 Kult szczupłej i wysportowanej sylwetki powoduje, że wiele kobiet decyduje się na podjęcie radykalnych kroków, aby tylko osiągnąć wymarzony wygląd. Niestety, bardzo często efekt jest wręcz odwrotny – nieprzemyślane odchudzanie może skończyć się szybkim powrotem do poprzedniej wagi. Co gorsza, kilogramy często wracają z nawiązką. Dlaczego tak się dzieje? Przygotowaliśmy listę najczęściej popełnianych błędów, które zamiast pomagać, przeszkadzają w odchudzaniu:

  • Głodzenie się i stosowanie diet „DETOKS”! Jeśli drastycznie pozbawisz swój organizm dużej ilości kalorii – schudniesz szybko, ale finałem będzie efekt jo – jo, osłabienie i spadek odporności po zakończonej redukcji. Utracone kilogramy szybko powrócą, kiedy tylko zakończysz dietę. Takie odchudzanie nie przynosi długofalowej skuteczności.
  • Nieprawidłowo oszacowane zapotrzebowanie i źle zbilansowana dieta, np. mocno ograniczająca określone składniki odżywcze.
  • Dieta musi być pełnowartościowa i zawierać prawidłową ilość kalorii oraz makroskładników, witamin i składników mineralnych. Najlepiej jeszcze przed rozpoczęciem odchudzania udaj się na poradę do specjalisty w dziedzinie żywienia. Zaufaj ekspertom, którzy dokładnie oszacują Twoje indywidualne zapotrzebowanie energetyczne i doradzą, jaka metoda odchudzania najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. W @bedietcatering nasze dietetyczki zawsze pomogą Ci telefonicznie lub mailowo.
  • Zbyt wysokie oczekiwania i pośpiech– odchudzanie to proces!
  • Nie wierz w tzw. diety cud! Nie schudniesz 10kg w miesiąc. Ważne jest, abyś prawidłowo zaplanowała redukcję w czasie i wyznaczyła cele krótko i długoterminowe.
  • Brak aktywności fizycznej, która często idzie w parze ze zdrowym odżywianiem. Jeśli widzisz, ile energii i siły musisz poświęcić na spalenie 400 kcal, szybko stracisz chęć na tabliczkę czekolady o podobnej kaloryczności, a dieta przebiegnie zgodnie z planem. Aktywność fizyczna nie tylko pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy, ale korzystnie wpłynie na całą sylwetkę, jak również na Twoje samopoczucie!
  • Słynne „zaczynam od poniedziałku” i „najedzenie się na zapas” – odkładanie rzeczy na później jest częstym problemem wielu z nas, tak samo jak syndrom ostatniej wieczerzy przed startem w odchudzaniu. Prowadzi to tylko do wydłużenia czasu redukcji. Nie odkładaj nic na później i już teraz rozpocznij realizację swojego planu!

 

Skuteczne odchudzanie – jak zmotywować się do działania?

Często powtarzającym się problemem wśród kobiet, które chciałyby schudnąć, jest brak wystarczającej motywacji do rozpoczęcia diety. Co zrobić, aby skutecznie zmotywować się do osiągnięcia swojego celu i zrzucenia nadprogramowych kilogramów? Poniżej przedstawiamy sprawdzone porady, które pomogą Ci zachować motywację nie tylko na początku, ale również przez cały okres diety redukcyjnej.

1.Pomyśl, dlaczego chcesz schudnąć, co jest Twoim celem i dlaczego decydujesz się podjąć ten krok! 
Jakie korzyści przyniesie Ci pozbycie się nadmiernych kilogramów? 
Wypisz je na kartce i wracaj do nich w momentach kryzysu. 
2.Kontroluj swoje postępy! Każdy spadek jest powodem do radości, bo przybliża Cię do wymarzonego celu.
3.Wizualizuj siebie! Wyobraź sobie jak będziesz się czuła lżejsza np. o 5 lub 10 kg? Być może będziesz mogła kupić sobie wymarzone, obcisłe dżinsy lub pokazać się latem na plaży w dwuczęściowym stroju kąpielowym? Tego rodzaju wizualizacje mogą być bardzo pomocne dla skutecznego odchudzania!  

Dieta redukcyjna – jak wybrać skuteczną dietę?

Innym powodem, dla którego wiele kobiet szybko rezygnuje z odchudzania bądź nie osiąga upragnionych celów, jest monotonna i mało zróżnicowana dieta. Taki sposób odżywiania zwykle nie dostarcza organizmowi kompletu składników odżywczych, których potrzebuje. W rezultacie szybko odczuwamy potrzebę sięgania po słodkie przekąski lub podjadania między posiłkami. Na rezultaty nie trzeba długo czekać!
Co zrobić, aby uniknąć podjadania i skutecznie wyeliminować słodycze ze swojego dziennego jadłospisu? Odpowiedź jest prosta – należy zapewnić sobie taką dietę, która nie tylko dostarczy organizmowi wszystkich podstawowych makro- i mikroelementów, ale również będzie oparta na smacznych, apetycznych i urozmaiconych posiłkach. W ten sposób dieta przestanie być koniecznym obowiązkiem, lecz będzie codzienną przyjemnością!

W tym miejscu wiele z Was zapewne zada sobie pytanie: jak mam zadbać o zróżnicowaną dietę, kiedy każdego dnia czeka mnie cała lista obowiązków związanych z pracą, domem i dziećmi? Odpowiedź jest prosta – wystarczy poznać zalety cateringu dietetycznego! W ofercie Be Diet Catering znajdziesz pełną ofertę pełnowartościowych diet w kilku wariantach o różnej kaloryczności. Bez względu na to, czy jesteś na diecie bezmięsnej, ograniczasz gluten, czy może jesteś mamą karmiącą, znajdziesz tu odpowiedni model żywienia dla siebie.

Nasi eksperci dietetyczni przy współpracy z samą Ewą Chodakowską układają tygodniowe jadłospisy, które składają się z apetycznych dań i przekąsek przygotowanych na bazie świeżych, wysokiej jakości składników. Dzięki urozmaiconemu menu, dieta pudełkowa od Be Diet Catering nigdy się nie nudzi.

Planujesz rozpocząć odchudzanie? Chcesz zrzucić 5, 10, a może 15 kg? Nasze diety mogą stać się Twoim najlepszym sprzymierzeńcem w osiągnięciu upragnionego celu! Na naszej stronie zawsze możesz sprawdzić aktualne menu i poznać przykładowe posiłki w określonej diecie.

I Ty możesz dołączyć do nieustannie rosnącego grona kobiet, które postanowiły skorzystać z naszej oferty i osiągnęły spektakularne efekty w odchudzaniu!