Czy wiesz, że na całym świecie jest tylko jedna, unikatowa i absolutnie wyjątkowa kobieta, dokładnie taka jak Ty? Każda z nas jest niepowtarzalna i to jest piękne, prawda?
A teraz przyznaj się sama przed sobą, tylko zupełnie szczerze, czy akceptujesz siebie w 100%? Czy może nieustannie pragniesz być idealną i perfekcyjną we wszystkim, co robisz? Dążenie do perfekcji to bardzo dobra cecha. Pozwala nam sięgać po więcej i osiągać więcej, ale łatwo zatracić w niej rozsądną granicę.

Jak zaakceptować siebie i swój wygląd?

Czy kochasz siebie i swoje ciało? Wbrew pozorom, samoakceptacja nie zawsze jest prosta. Zwłaszcza w dobie nowoczesnych mediów, kiedy z każdej strony otaczają nas wizerunki wyidealizowanych, nierzeczywistych wręcz kobiet.

Jak polubić… siebie? Zacznij od uporządkowania relacji z samą sobą. Zaakceptuj swoje słabości i pokochaj je! Żadna z nas nie potrafi być dobra we wszystkim. Aby w pełni pokochać siebie, pogódź się ze swoimi wadami. Nie znaczy to, że nie możesz nad nimi pracować. Pracuj, ale nie wymagaj od siebie zbyt wiele, na wszystko potrzebny jest czas. Destrukcyjne myśli, blokują Twoją kreatywność i są łatwą wymówką do braku działania. Jeśli nie możesz czegoś zmienić, postaraj się to zaakceptować i przejdź dalej, rozwijaj się!
Aby inni mogli dostrzec w Tobie piękno i pewność siebie, musisz najpierw zrobić to sama dla siebie.

Czy poszukujesz kobiety idealnej w Tobie?

To naturalne, że nieustannie szukamy ideałów u innych kobiet, na których chcemy się wzorować i dążyć do nich. Oczywiście nie ma w tym nic w tym złego, ale czy zastanawiasz się czasem, za co siebie możesz szczerze pochwalić? Pomyśl teraz przez chwilę, jakie są Twoje umiejętności, do czego masz talent, co ostatnio zrobiłaś dla siebie, z czego możesz być naprawdę dumna.
Oprócz poszukiwania ideałów u innych osób, postaraj się nie stawiać sobie poprzeczki zbyt wysoko i podejdź do tego tematu inaczej.
Spróbuj być z dnia na dzień, krok po kroku, po prostu lepszą wersją samej siebie :). Nagradzaj siebie za małe i większe sukcesy i nie bądź dla siebie zbyt surowa w ocenie.

Wzorowanie się na innych kobietach i nieustanne dążenie do ideału może wydawać się dla Ciebie właściwą drogą, ale jednocześnie może też okazać się źródłem frustracji, stresu i zniechęcenia. A przecież nie o to chodzi! Pamiętaj, że każda z nas jest absolutnie wyjątkowa, dlatego próby dopasowania się do ogólnie przyjętych „wzorców ideału” właściwie nie mają sensu!

Akceptacja swojego ciała. Czy poświęcasz czas dla siebie?

Wiemy, że jesteś potrzebna swoim najbliższym i na pewno wiele dla nich robisz, poświęcając na to dużo swojego czasu. Do tego trzeba jeszcze dodać pracę i obowiązki w domu, w końcu nic samo się nie zrobi! Nie zapominaj jednak o tym, że sobie też jesteś potrzebna! Masz prawo być zdrową egoistką :). Pamiętaj też, że jeśli odpowiednio zatroszczysz się o siebie i swój dobry nastrój, będziesz mogła lepiej zatroszczyć się o swoich bliskich!
Zaplanuj swój czas przeznaczony wyłącznie na przyjemności dla siebie. Niech to będzie chociaż 20 minut w ciągu dnia. Wybierz się na wieczorny spacer, poczytaj dobrą książkę otulając się ulubionym kocem, poświęć czas na relaksację, wycisz się, zrób to, na co masz ochotę! Chwila tylko dla siebie to prawdziwy balsam dla Twojego zdrowia psychicznego, jak i fizycznego. Zdrowy egoizm to również sprawdzony sposób na to, jak pochować siebie!

Kroki do samoakceptacji

Świat nieustannie wymaga od nas, abyśmy były idealne i spełniały się na każdym polu – zawodowym, jak i prywatnym. A przecież dobrze wiemy, że nie da się być perfekcyjnym w każdej dziedzinie.

Zamiast wytykać sobie swoje słabości i wady, skup się na swoich mocnych stronach!
Jak zaakceptować siebie? Przede wszystkim wyłącz swojego wewnętrznego krytyka i przypomnij sobie, w czym jesteś dobra, za co ostatnio zostałaś pochwalona lub z czego jesteś dumna. Być może masz szczególne umiejętności w określonej kategorii, a może jesteś ceniona za wyjątkową pomysłowość, kreatywność lub chęć do pomocy? Przypominaj sobie o tym jak najczęściej!

Ważnym krokiem do samoakceptacji jest chwalenie samej siebie. Spójrz na swoje odbicie i zobacz to, co jest w Tobie wyjątkowe. Już samo pozytywne podejście do własnej osoby i do otoczenia sprawi, że zaczniesz wyglądać promiennie! Pamiętaj o tym, aby chwalić samą siebie za każde, chociażby niewielkie osiągnięcie czy wykonanie założonego sobie celu. Bądź dobra dla siebie samej!

Jeśli nadal masz problem z akceptacją własnej osoby, zastanów się, jaka może być tego przyczyna. Niektóre osoby o niskim poczuciu własnej wartości wyniosły takie przekonanie z domu rodzinnego, gdzie często słyszały negatywne komentarze na swój temat. W takim przypadku nieoceniona może się okazać pomoc psychologa lub psychoterapeuty, który dokładnie wysłucha, przeanalizuje indywidualną sytuację i zapewni profesjonalne wsparcie.

Dieta a samoakceptacja

Czy dieta może mieć wpływ na to, jak postrzegasz siebie? Wbrew pozorom, tak właśnie jest! Uboga w składniki odżywcze i jednocześnie obfitująca w wysoko przetworzoną żywność dieta negatywnie oddziałuje nie tylko na naszą sylwetkę oraz kondycję skóry i włosów, ale jednocześnie może wpływać na duże wahania nastroju, pogorszone samopoczucie, drażliwość, a nawet obniżone poczucie własnej wartości. Wiele sztucznych dodatków, np. aspartam, może przyczyniać się do obniżenia nastroju, rozwoju depresji oraz do występowania ataków paniki.
Całkowicie odwrotne działanie ma pełnowartościowa i prawidłowo zbilansowana dieta. Ma ona korzystny wpływ na pracę mózgu i zapewnia silną ochronę przed stresem oksydacyjnym, a to przekłada się na lepsze samopoczucie i co za tym idzie, wyższy poziom samoakceptacji. Zadbaj więc o to, aby Twoja dieta była zróżnicowana i bogata w witaminy i minerały. Unikaj cukru i zminimalizuj ilość wysoko przetworzonych produktów w diecie. To wszystko przyniesie Ci korzyści w postaci lepszego samopoczucia, większej energii i bardziej pozytywnego podejścia do życia!