Rutyna dnia codziennego dla każdej z nas bywa trudna do zniesienia. Co rano zmagamy się z tym samym dylematem: jakie posiłki zaplanować? Czy ma być szybko, czy wyszukanie? Ułóż taki jadłospis, który zadowoli wszystkich domowników a jednocześnie nie będzie Cię zmuszał do spędzania połowy dnia w kuchni. 

Jak zdrowo jeść i znaleźć czas dla całej rodziny?

  • Dobry plan to podstawa. Zrób listę ulubionych potraw każdego z domowników. Nie obiecuj, że będziesz gotować je codziennie. Umówcie się na jeden raz w tygodniu dla każdego z was. W poniedziałek przygotujesz rosołek dla dzieci, kolejnego dnia fit burgery dla męża, a w sobotę poproś partnera, aby zrobił to, co Ty lubisz najbardziej.
  •  

  • Modyfikuj i ulepszaj. Często nasze ulubione dania nie mają wiele wspólnego ze zdrową dietą. Pamiętaj o zamiennikach tradycyjnych produktów i warzywach, które powinny stanowić nierozerwalną część każdego głównego posiłku. Jak zdrowo jeść? Używaj pełnoziarnistej mąki, niekoniecznie pszennej, śmietanę zamień na jogurt, zamiast cukru wprowadź do kuchni ksylitol.  Szarlotka z mąką owsianą będzie smakować cudownie, a uwielbiane przez wszystkich frytki podane z surówką z pachnących pomidorów zamiast ketchupu będą bardziej wartościowe.
  •  

  • Sposób na niejadka. Nie zniechęcaj się faktem, że potrawy lubiane przez twojego partnera najprawdopodobniej zostaną nietknięte przez dzieci. Aby zachęcić maluchy do poznawania nowych smaków, zapraszaj je do pomocy przy bezpiecznych czynnościach. Niech pomogą wymieszać składniki sałatki lub nałożą na talerze kolorowy makaron. To dobry sposób na wspólne, kreatywne spędzanie czasu. Przyziemną czynność zamieniasz w świetną zabawę.
  •  

  • Daj dobry przykład. Pamiętaj, że dzieci to doskonali obserwatorzy,  prędzej czy później przejmą po części wasze nawyki żywieniowe. Bądźcie dla nich przykładem do naśladowania. Jeśli jakaś kwestia dietetyczna sprawia wam trudność, pracujcie nad problemem wspólnie. Wykonujcie grafiki przedstawiające spożycie wody, listę warzyw, które warto spróbować. Analizujcie swoje postępy i nagradzajcie się za sukcesy.
  •  

  • Bądź gotowa na każdą ewentualność. Dla bezpieczeństwa miej w zamrażarce dania lubiane przez dzieci. Zamroź pomidorówkę, rosół, spaghetti, to co lubią twoje dzieci. W razie absolutnej niechęci dla nowego dania, w kilka minut opanujesz sytuację. Pamiętaj, że dania głęboko mrożone czy wekowane zachowują swoją wartość przez klika miesięcy. Zwróć uwagę na wybór opakowań do zamrażania. Wybierz wyłącznie te przeznaczone do przechowywania żywności. 
  •  

  • Dzień tylko dla was. Od czasu do czasu zrób sobie totalne wolne. Nie zaglądaj do kuchni. Dobę wcześniej przygotuj dania, które z powodzeniem będziesz mogła odgrzać. Nikt z domowników nie odczuje różnicy, a Ty odpoczniesz, aby kolejnego dnia znów zabłysnąć. Oszczędzony czas spędź z dziećmi i partnerem. Zagrajcie w planszówki, idźcie na basen lub obejrzyjcie ulubione bajki. Pielęgnujcie swoje relacje! 

 

Co zrobić na obiad szybko i tanio?

Szykowanie prostych i niedrogich dań, które będą smakować całej rodzinie, bywa sporym wyzwaniem. Zwłaszcza, gdy na głowie masz jeszcze małe dzieci, a sam musisz szczególnie uważać na to, co jesz z uwagi na karmienie piersią. Dieta mamy karmiącej nie musi oznaczać konieczności szykowania osobnych posiłków dla siebie oraz dla pozostałych członków rodziny. Musisz jednak pamiętać o tym, aby spożywane przez Ciebie dania nie zawierały składników, które mogłyby zaszkodzić dziecku. Są to przede wszystkim ostre przyprawy, potrawy smażone na głębokim tłuszczu, a także słodycze i słone przekąski. Dieta karmiącej mamy nie musi być więc restrykcyjna i w zasadzie nie odbiera mocno od zasad zdrowej, właściwie zbilansowanej diety.
Co zrobić na obiad szybko i tanio? Przede wszystkim, stawiaj na krajowe i sezonowe produkty, w tym świeże polskie warzywa. Zwykle są one dostępne w niskich cenach, a przy tym smaczne i bogate w wartości odżywcze.

Tanie dietetyczne obiady na cały tydzień

Gotowanie dla całej rodziny niełatwo jest pogodzić z pozostałymi obowiązkami – opieką nad dziećmi czy domowymi porządkami. Jak zdrowo jeść, kiedy natłok obowiązków nie pozwala na codzienne planowanie oraz szykowanie dietetycznych, odpowiednio zbilansowanych pod kątem wartości odżywczych potraw? Na szczęście istnieje rozwiązanie, z którego korzysta już coraz szersze grono osób. To catering dietetyczny, który oferuje zdrowy i starannie opracowany jadłospis oparty na świeżych i naturalnych produktach!
W obecnych czasach tzw. dieta pudełkowa zyskuje coraz to większą popularność. Łatwo można to wytłumaczyć – przede wszystkim skorzystanie z oferty firmy cateringowej zapewnia dużą oszczędność czasu. Nie musisz zastanawiać się nad planowaniem posiłków na kolejne dni, kupować wszystkich potrzebnych składników ani spędzać wiele godzin w kuchni na szykowaniu zdrowych dań.
Dobry catering zapewnia tanie dietetyczne obiady na cały tydzień, dzięki czemu Ty zyskujesz znacznie więcej czasu dla swojej rodziny! W tym miejscu pojawia się pytanie – jaką dietę najlepiej wybrać? W Be Diet Catering do wyboru masz kilka wariantów, które odpowiadają na indywidualne potrzeby Klientów. Polecanym rozwiązaniem dla całej rodziny jest dieta Optimal, która składa się z 5 pełnowartościowych posiłków ułożonych przez dietetyków klinicznych. Dostępna jest w kilku opcjach o różnej kaloryczności, którą można dobrać w zależności od własnych potrzeb oraz prowadzonego stylu życia.
Jeśli jesteś w ciąży lub karmisz piersią, idealnym wariantem dla Ciebie jest dieta dla mamy karmiącej – Mom2Be. To wyjątkowy program odżywiania, który uwzględnia szczególne potrzeby kobiet ciężarnych oraz karmiących.
 
Pamiętaj, że oprócz roli żony i mamy odgrywasz jeszcze tą najważniejszą – rolę samej siebie, kobiety. Dawka zdrowego egoizmu doda Ci odwagi i sprawi, że nie zagubisz się w domowym zgiełku. Trzymamy za Ciebie mocno kciuki!