Czy Twoje paznokcie nieustannie się łamią, a włosy są cienkie i kruche? Warto być świadomym tego, że zdrowa cera, gęste i mocne włosy oraz piękne paznokcie to nie tylko kwestia dobrych genów, ale przede wszystkim naszego stylu życia i sposobu odżywiania. Pamiętaj, jesteś tym co jesz, a to jak wyglądasz zależy od tego co znajduje się na Twoim talerzu!

Jak wzmocnić włosy i paznokcie? Zadbaj o odpowiednią dietę! 

Chcesz mieć piękne włosy i mocne, zdrowe paznokcie? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość – dbając o swoją codzienną dietę, jednocześnie dbasz też o stan swojej skóry, włosów i paznokci. Na co szczególnie zwrócić uwagę?
Pamiętaj o ważnej, fundamentalnej wręcz zasadzie – w każdym Twoim posiłku powinny pojawić się warzywa. Przynajmniej raz dziennie powinnaś również zjeść owoc. Warzywa i owoce stanowią bogate źródło antyoksydantów. Te niezwykłe, naturalne substancje mają silne działanie opóźniające procesy starzenia się skóry. Kolejnym ważnym składnikiem znajdującym się w wielu warzywach i owocach jest witamina C. Uczestniczy ona w produkcji kolagenu, który poprawia elastyczność skóry i opóźnia jej starzenie się.

Co na wzmocnienie włosów I paznokci? Przekonaj się do zdrowych tłuszczy!

Jeśli dotychczas omijałaś tłuszcze szerokim łukiem z obawy, że mogą one mieć zgubny wpływ na Twoją sylwetkę, najwyższy czas zmienić to przekonanie! Zdrowe kwasy tłuszczowe w umiarkowanej ilości nie tylko nie zaszkodzą Twojej figurze, ale też wpłyną korzystnie na wygląd Twojej skóry, włosów oraz paznokci!
 Wzbogać swoją dietę o oliwę z oliwek, awokado, orzechy lub tłuste ryby morskie.  Produkty te zawierają dużą ilość przeciwzapalnych kwasów omega 3, które umożliwiają przyswajanie witamin – A, D, E i K – korzystnie wpływają na produkcję hormonów płciowych oraz stabilizują poziom cholesterolu we krwi.
Mówiąc o witaminach, warto wspomnieć również o ich wyjątkowych właściwościach. Dla przykładu, witamina A pomaga w złuszczaniu martwego naskórka, tym samym poprawiając wygląd cery. Witamina D zmniejsza szkodliwe działanie promieniowania UV, natomiast witamina E , zwana również witaminą młodości, dba o prawidłowe nawilżenie i regenerację skóry. Kolejnymi ważnymi składnikami diety są cynk i biotyna – chronią one przed wypadaniem włosów i wzmacniają je.

Zdrowy mikrobiom to zdrowe paznokcie, włosy i skóra

Chcesz cieszyć się zdrową, młodą i promienną cerą? Zadbaj o swój mikrobiom! W jaki sposób możesz to zrobić? To proste – zwiększ ilość błonnika w diecie i wprowadź do niej naturalne źródła kwasu mlekowego tj. fermentujące produkty mleczne, kiszone ogórki i kapustę. Bakterie jelitowe pełnią bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Zapewniają nam odporność oraz zdrowy i promienny wygląd. 

Pełnowartościowa dieta dla wzmocnienia włosów

Rozważasz przyjmowanie suplementów diety? Zanim się na to zdecydujesz, upewnij się, jakie składniki są rzeczywiście potrzebne Twojemu organizmowi. W tym celu najlepiej wykonaj badania diagnostyczne, które precyzyjnie określą poziom niedoboru witamin i minerałów w Twoim organizmie. Suplementy a zdrowie to bardzo rozległy temat. Pamiętaj przede wszystkim o tym, że wszystkie witaminy i składniki mineralne, które w kompleksowy sposób zadbają o wygląd Twoich włosów, paznokci i skóry, możesz dostarczyć sobie wraz ze zdrową i zbilansowaną dietą. Suplementy traktuj jako element uzupełniający dietę, a nie jako jej substytut.

Oprócz indywidualnie dopasowanej suplementacji, warto również, abyś wprowadziła do swojej diety Super Foods. Są to naturalne produkty, które wyróżniają się wyjątkowymi właściwościami i wysoką wartością odżywczą. Są to np. nasiona chia, jagody goji, surowe ziarna kakao czy sproszkowany Baobar. Składniki te stanowią źródło antyoksydantów, witaminy C i A, a dodatkowo mają potwierdzone badaniami działanie obniżające poziom cholesterolu LDL, trójglicerydów i glukozy we krwi. 

W zdrowym ciele zdrowy duch!

Aby zachować zdrową i piękną skór oraz zadbać o dobrą kondycję włosów i paznokci, warto także pamiętać o regularnej aktywności fizycznej. Dlaczego jest to takie ważne? Sport pozwala obniżyć poziom stresu, który ma niekorzystny wpływ na wygląd skóry i włosów. Ponadto, aktywność fizyczna poprawia krążenie i dotlenia organizm, może również przyczynić się do redukcji cellulitu, który jest zmową wielu kobiet. A zatem, ćwicz na zdrowie i piękne ciało 😊 
Jak ćwiczyć? Najlepsze efekty przynoszą regularne treningi. Nie muszę one być intensywne, ważniejsza jest ich regularność oraz odpowiedni czas treningu. Na początku warto rozpocząć od wprowadzenia ćwiczeń 2 x w tygodniu po 20-30 minut.

Zdrowa dieta dla zabieganych

Prowadzenie zdrowego trybu życia i zbilansowanej diety nie zawsze jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza, kiedy większą część dnia spędzamy w biurze, a po pracy załatwiamy domowe sprawunki czy wozimy dzieci na zajęcia domowe. Na szczęście, zdrowa dieta jest możliwa również dla osób zabieganych i prowadzących intensywny styl życia.
Jeśli wciąż jesteś w biegu i lubisz mieć zapełniony grafik, ale jednocześnie chcesz zadbać o piękny i zdrowy wygląd swoich włosów, paznokci oraz skóry, koniecznie zapoznaj się z ofertą diet od Be Diet Catering! Stworzone przy współpracy z dietetykami klinicznymi oraz Ewą Chodakowską, smaczne i pełnowartościowe posiłki dostarczą Twojemu organizmowi komplet składników niezbędnych dla zdrowych włosów i paznokci oraz pięknej cery.

Jedną z propozycji z oferty Be Diet Catering jest dieta Optimal. To pełnowartościowy model odżywiania skierowany do osób, które nie eliminują ze swojej diety mięsa, ryb, glutenu czy laktozy. Każdy tydzień przynosi nowe, atrakcyjnie skomponowane posiłki, dzięki czemu dieta nie jest monotonna i zawsze świetnie smakuje.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci ulepszyć swoje nawyki żywieniowe i poprawić styl życia tak, aby jak najlepiej służył Twojemu zdrowiu. Jestesmy przekonani, że dzięki wartościowej diecie i regularnej aktywności fizycznej, szybko zauważysz pozytywne rezultaty w postaci promiennej cery, mocnych paznokci i pięknych włosów!