Kochana! Na Twój życiowy balans wpływ ma wiele aspektów. Dzisiaj pozwolimy sobie wymienić najważniejsze z nich: jest to równowaga między pracą, a życiem prywatnym, miłość do samej siebie oraz dbanie o swoje zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne.

Pamiętaj, że aby realizować niezliczone czynności w ciągu dnia i pomagać swoim najbliższym, musisz najpierw zadbać o harmonię swojego ciała i ducha.

Równowaga życiowa – jak o nią zadbać?

W nieustannym pędzie życia zdarza nam się zapominać o tym, jak niezwykle ważne jest zachowanie życiowej równowagi. Nauka, praca, dbanie o dom i rodzinę – to wszystko wymaga poświęcenia ogromnej ilości czasu i energii! Aby podołać wszystkim obowiązkom, tym domowym, jak również zawodowym, warto w pierwszej kolejności zatroszczyć się o siebie i swój życiowy balans. W jaki sposób można to zrobić? Przedstawiamy kilka sprawdzonych porad:

1. WORK-LIFE BALANCE

Czy zdarza Ci się myśleć o pracy… po pracy? To przestań! Spróbuj znaleźć równowagę pomiędzy wykonywaną pracą, a Twoim życiem prywatnym. Jeśli masz w danym okresie więcej obowiązków, postaraj się od razu przysiąść do swoich zadań, a jeśli to konieczne, zostać w pracy dłużej, aby dokończyć swoje obowiązki i wrócić do domu z „czystą głową”.
Staramy się zwrócić Ci uwagę na to, abyś nie przenosiła swojej pracy do domu i nie myślała na okrągło, czy aby na pewno wszystko zrobiłaś lub ile zadań czeka na Ciebie kolejnego dnia w pracy. Jest to niekorzystne dla naszego zdrowia psychicznego, odpowiedniej regeneracji, a co za tym idzie, również dla produktywności kolejnego dnia :-). Odpowiedni odpoczynek jest absolutnie konieczny dla każdej z nas i pomaga nam utrzymać zdrowie na odpowiednim poziomie.

2. SELF-LOVE

Enigmatyczne, często używane ostatnio pojęcie – SELF-LOVE. Co to właściwie znaczy? Kochana! Aby pokochać i doceniać innych, musisz po prostu najpierw zrobić to dla samej siebie. Nie bądź wobec siebie zbyt surowa i krytyczna. Wymagaj od siebie wiele, ale nie na ponad Twoje siły. Kochaj siebie całą sobą, akceptuj swoje wady i niedoskonałości, a szybko zauważysz, że inni również będą dostrzegać Twoją pewność siebie i pozytywną energię!

3. SELF-CARE

SELF-CARE to nie tylko maseczki na włosy, odżywki i balsamy do ciała. To przede wszystkim dbanie o siebie w holistyczny sposób. Zadbaj o swoje zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Zwracaj uwagę na swoją aktywność w ciągu dnia. Jeśli pracujesz przy biurku 8 godzin lub więcej, po pracy przejdź się na spacer, pobiegaj, zrób trening – pamiętaj o odpowiednim balansie. Aktywność fizyczna nie musi oznaczać wyczerpującego treningu na siłowni. Wręcz przeciwnie, umiarkowany ruch na świeżym powietrzu może Tobie przynieść więcej korzyści!

To samo dotyczy harmonii w Twoim odżywianiu. Jedz zdrowo, dbaj o zróżnicowaną dietę, ale nie popadaj w skrajności! Niezwykle łatwo jest się zatracić w pętli odchudzania lub odpuszczania sobie diety. Jeśli z czystym sumieniem możesz powiedzieć: “Jestem dla siebie dobra, staram się żyć zdrowo” – zamów sobie raz na jakiś czas ulubione jedzenie z restauracji lub przygotuj domowy comfort food, jeśli masz na to ochotę.

Jeśli nie masz czasu na przygotowanie 4 czy 5 posiłków w ciągu dnia, nie lubisz tego robić lub po prostu chcesz sobie zrobić przerwę w gotowaniu – nie zmuszaj się. Nikt z nas nie jest dobry we wszystkim! 🙂 Zawsze możesz wybrać Be Diet Catering, który zadba nie tylko o Twoje zdrowie, ale również o różnorodność smaków, opartych na daniach z całego świata, Ty będziesz miała więcej czasu dla siebie, a my zorganizujemy zdrowe odżywianie za Ciebie :-).

W Be Diet Catering do wyboru masz kilka diet, które zostały opracowane z myślą o różnych potrzebach. Najbardziej uniwersalnym modelem żywienia jest Be Diet Optimal. To dieta pełnowartościowa i uwzględniająca wszystkie grupy pokarmów. Dzięki temu pozwala dostarczyć organizmowi komplet niezbędnych mikro- i makroskładników.

Jak zachować równowagę w życiu?

Priorytety współczesnych kobiet stopniowo ulegają zmianom. Jeszcze niedawno w społeczeństwie funkcjonowały dwa modele, pomiędzy którymi stała wyraźna granica. Pierwszy to model idealnej matki, żony i gospodyni, która w pełni skupia swoją uwagę na dbaniu o domowe ognisko. Drugi to model karierowiczki – kobiety, która nie ma czasu na macierzyństwo, a czasem nawet na partnera, ponieważ ambitnie pnie się po szczeblach kariery lub rozwija własną firmę.
Dziś granica pomiędzy tymi modelami coraz bardziej się zaciera. Współczesne kobiety pragną jednocześnie dbać o rodzinę i dom oraz rozwijać się zawodowo. Oczywiście jest to godne pochwały, jednakże nie możemy przy tym zapominać o niezwykle istotnych kwestiach, jakimi są równowaga duchowa i życiowa. Praca może, a nawet powinna być dla nas źródłem radości i satysfakcji, lecz nie powinna przysłaniać innych ważnych elementów, takich jak dbanie o relacje rodzinne czy o własne zdrowie psychiczne oraz fizyczne.

Jak zachować równowagę w życiu? Pamiętaj o tym, że praca czy rozwój zawodowy nie są jeszcze niczym złym, wręcz przeciwnie – dają Ci możliwość zyskania niezależności finansowej, zwiększania swoich kompetencji i umiejętności, a także pozwalają poczuć satysfakcję i dumę z własnych sukcesów. Nie pozwalaj jednak na to, aby z powodu pracy, inne ważne elementy Twojego życia – partner, dzieci, przyjaciele, a także Twoje zdrowie – były zaniedbywane. Każdego dnia znajdź chwilę tylko dla siebie – wyjdź na długi spacer, poczytaj książkę, do której przymierzasz się już od dawna, ale ciągle brakuje Ci na nią czasu, poświęć chociażby kilka minut na medytację. Szybko zauważysz, że czas poświęcony sobie procentuje i odbija się korzystnie na wszystkich aspektach Twojego życia!

I pamiętaj o jeszcze jednym – ZAWSZE bądź dla siebie dobra, bo zasługujesz na wszystko, co najlepsze!