Zima to czas, w którym najlepiej sprawdzają się rozgrzewające potrawy, smaczne, sycące i dodające energii na resztę dnia. Jak wielu z nas wie, regularne spożywanie śniadania wpływa na lepszą koncentrację i zdolność uczenia się czy efektywnej pracy. Poranek warto więc zacząć od pełnowartościowego posiłku, który przygotuje nas na cały dzień aktywności. Co jeść na śniadania zimą? Przedstawiamy pomysły, które wybornie smakują, pięknie się prezentują i zmotywują Cię do tego, aby szybciej wstać z łóżka!

Rozgrzewające śniadania na zimę – jak je przygotować? 

Kiedy za oknem temperatura spada poniżej zera, a słońce później wstaje, potrzebujemy dawki motywacji i zastrzyku energii. Jak rozpocząć poranek w dobrym humorze? W tym celu swój dzień warto zacząć od pożywnego i rozgrzewającego śniadania, które…wybudzi Cię ze snu! Zdrowe śniadania na zimę powinny opierać się w dużej mierze na aromatycznych składnikach, które rozgrzewają organizm, a także dodadzą całej potrawie wyrazistości i charakteru. To proste! Sięgnij po ulubione składniki, mieszaj je dowolnie, a całość podgrzej. Jedno jest pewne, w chłodniejsze dni lepiej zamienić śniadanie w formie kanapek na coś na ciepło, a Twój organizm Ci za to podziękuje. 

Co jeść na śniadanie zimą?

Jeśli nie masz pomysłu na pożywne, urozmaicone i szybkie w przygotowaniu zimowe śniadanie, to koniecznie zapoznaj się z tym, co dla Ciebie przygotowaliśmy. Podane propozycje możesz dowolnie modyfikować, w zależności od Twoich upodobań lub preferencji Twoich bliskich. Przedstawiamy pomysły na fit zimowe śniadania, które z pewnością przypadną Ci do gustu. 

Aromatyczne i rozgrzewające owsianki 

Wśród śniadań na ciepło dużym zainteresowaniem cieszy się owsianka. To posiłek znany z tego, że mówi się o nim w samych superlatywach. Dlaczego wiedzie prym wśród zdrowych zimowych śniadań? Owsianka jest szybka i łatwa w przygotowaniu, a ze względu na dużą zawartość błonnika zapewnia uczucie sytości na długo. Warto mieć na uwadze, że owsianka jest na tyle uniwersalnym daniem, że można ją komponować z użyciem różnych składników. To od Ciebie zależy, czy wybierzesz płatki owsiane górskie, żytnie czy orkiszowe. Owsiankę można przygotowywać na wodzie, mleku krowim bądź napojach roślinnych, które stanowią świetną alternatywę dla produktów zwierzęcych. Dlaczego owsianka to dobre śniadanie? Więcej na ten temat przeczytasz na naszym blogu. 

Do owsianki najlepiej dodać ulubione owoce – np. banany, jabłka lub mrożone maliny, truskawki – wszystko według uznania. Przysłowiową kropką nad i takiego śniadania mogą być orzechy, rodzynki, wiórki kokosowe czy pestki dyni. Do rozgrzewających śniadań na zimę w formie owsianki warto dodać również szczyptę cynamonu lub kardamonu, dzięki czemu nabierze ona korzennego smaku.

Jajka w wielu odsłonach

Jeśli jesteś miłośnikiem wytrawnych śniadań, to z pewnością do gustu przypadną Ci dania z jajkami w roli głównej. Co powiesz na szybki omlet, proste w przygotowaniu jajko sadzone, jajecznicę z ulubionymi dodatkami, bądź włoską frittatę? W przypadku tych zimowych śniadań również warto poeksperymentować z dodatkami. Do jajka dodaj pomidora, rukolę, czarne oliwki. Ciekawym połączeniem jest również zestawienie jajek ze szpinakiem, serem fetą i szynką. Dla osób będących na diecie wegańskiej ciekawą opcją może być również przygotowanie tofucznicy. 

Placuszki owsiane na słodko 

Kolejnym pomysłem na zimowe śniadanie są placuszki na słodko w różnych odsłonach. To uniwersalna propozycja, która skradnie serce najmłodszym, jak i nieco starszym domownikom. Placuszki można podać z ze świeżymi owocami, miodem lub jogurtem. Ich przygotowanie zajmie Ci maksymalnie 10 minut, a raz zapamiętana receptura utkwi Ci w głowie na dłużej. Ciepłe, puszyste, rozpływające się w ustach placuszki to idealna propozycja na śniadanie w tygodniu, jak i w weekend, kiedy masz więcej czasu na delektowanie się ich wybornym smakiem. 

Co jeść na śniadanie zimą? Z pewnością najlepszą opcją są rozgrzewające śniadania, dzięki którym nawet najbardziej mroźne poranki nie będą Ci straszne. Wykorzystaj podane przez nas propozycje i zacznij dzień z energią i dobrym humorem!