Sałatka z fasolki szparagowej na zimno to doskonały pomysł na letnie obiady, szczególnie w te dni, kiedy upał przeszkadza na tyle, że jakiekolwiek posiłki na ciepło wydają się niemożliwe. Jeśli znudziły Ci się już codzienne chłodniki z botwinki, wariacje na temat bobu, znaleźliśmy dla Ciebie pełnowartościowe i – co ważniejsze – przepyszne rozwiązanie. Nawet jeśli nie jesteś fanką sałatek, tej możesz zaufać – sałatka z fasolki szparagowej to połączenie idealne! Poznaj zalety tego wartościowego sezonowego warzywa i nie przegap najlepszych miesięcy lata.

Co znajdziesz w artykule?

Sałatka z fasolki szparagowej – co da Twojemu organizmowi?

Fasolka szparagowa występuje w dwóch odmianach: żółta i zielona. Obie są równie wartościowe, choć na różne sposoby – żółta zawiera więcej potasu i fosforu, z kolei zielona to prawdziwe bogactwo kwasu foliowego i prowitaminy A. Jeśli uwielbiasz jej smak, nie martw się – można ją jeść cały rok, nawet po sezonie, z tego prostego powodu, że mrożona zawiera tyle samo cennych składników co ta świeża! Nie da się jednak ukryć, że świeża, jędrna fasolka szparagowa w lipcowe upały smakuje najlepiej, prawda? Już dziś możesz zdecydować, czy na jutrzejszy lunch sprawisz sobie sałatkę z fasolki szparagowej żółtej czy zielonej, a dla niezdecydowanych mamy dobre wieści: miks obu jest równie pyszny! A jakie są największe zalety sałatki z fasolką szparagową?

Fasolka na cukrzycę i insulinooporność

Fasola szparagowa ma niski indeks glikemiczny i zaledwie 27 kcal w 100g, a przy tym zawiera mnóstwo błonnika, co powoduje, że jest idealnym produktem dla osób z problemami z glikemią oraz osób na diecie redukcyjnej. A do tego ma wysoki indeks sytości!

Fasolka na anemię i dla kobiet w ciąży

Niewiele jest tak cenionych produktów dla osób z anemią oraz kobiet w ciąży jak fasolka szparagowa, a to wszystko za sprawą bogatej zawartości kwasu foliowego, żelaza niehemowego oraz witaminy B6.

Fasolka na cholesterol

Fasolka szparagowa jest także doskonałym źródłem witamin z grupy A, C, E oraz beta karotenu i flawonoidów, których działanie przeciwnowotworowe i opóźniające starzenie jest szczególnie cenne. Oprócz tego zawarte w fasolce potas, kwas foliowy, przeciwutleniacze, witamina B6, magnez i ryboflawina skutecznie wspomagają pracę układu krążenia oraz obniżają poziom cholesterolu i trójglicerydów – czy mogłoby być lepiej?

Sałatka z fasolką szparagową – przepis, który pokochasz

Komponowanie sałatek wydaje się czasem nieziemsko proste, jednak warto mieć zawsze na uwadze ich odpowiednie zbilansowanie. Dostarcz swojemu organizmowi witamin, mikro- i makroelementów oraz wszystkich niezbędnych składników odżywczych w pysznej formie z naszym przepisem. Proste, naturalne składniki, które znajdziesz w każdym sklepie i szybkie wykonanie – taka właśnie jest sałatka z fasolki szparagowej, którą Ci proponujemy.

Sałatka z fasolki szparagowej z pomidorami i fetą

Będziesz potrzebować:

  • 100 g fety
  • 300 g zielonej fasolki szparagowej
  • 250 g pomidorków koktajlowych
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy extra vergine
  • szklanka liści bazylii
  • sól i pieprz

Sposób przygotowania:

  1. Do dużego garnka wlej wodę, posól, doprowadź do wrzenia.
  2. Przygotuj fasolkę. Opłucz ją dokładnie, przytnij końcówki z obu stron.
  3. Gotową fasolkę wrzuć na gotującą się wodę i gotuj ok. 7-9 minut do miękkości. Możesz samodzielnie ocenić, jaka twardość fasolki Ci odpowiada i wyjąć ją w odpowiednim momencie.
  4. W międzyczasie pokrój pomidorki na połówki, posiekaj bazylię i zetrzyj lub wyciśnij czosnek, pokrój fetę w kostkę.
  5. Odcedź fasolkę, a potem włóż ją z powrotem do garnka, w którym się gotowała.
  6. Dodaj ½ łyżki przygotowanej oliwy, sól oraz pieprz. Wymieszaj.
  7. Przyprawioną fasolkę wyłóż na półmisek.
  8. Pozostałe 1 ½ łyżki oliwy wymieszaj z czosnkiem, pomidorkami, posiekaną bazylią, solą oraz pieprzem. Wyłóż tę mieszankę na fasolkę.
  9. Posyp pokrojoną w kosteczkę fetą.

Gotowe! Rozsmakuj się w letnich warzywach na ciepło lub na zimno. Możesz też sprawdzić nasze inne propozycje na przykład na przepis na mus owocowy – również idealny na lato!

Wskazówki

  • Jeśli chcesz, możesz taką sałatkę przełożyć do pojemniczka na lunch – sałatka z fasolki szparagowej do słoika to świetny pomysł na szybki obiad w pracy albo solidne drugie śniadanie!
  • Zostało Ci trochę sałatki po posiłku? Nic straconego – spokojnie możesz przechować ją w lodówce i zjeść drugiego dnia.
  • Białko z sera feta możesz zastąpić innym, zwróć jednak uwagę na jego zawartość tłuszczu. W diecie wegańskiej dobrze może się tu sprawdzić tofu lub właśnie wegańska feta o dobrym składzie.